به گزارش ایرنا رحمان خادم روز جمعه در آیین کلنگ زنی گازرسانی به روستای دلی رباط از توابع باشت افزود. هم اکنون 16 طرح گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست که با تکمیل آنها 182 روستای این استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
وی تصریح کرد: طرح گازرسانی به شهرهای قلعه رییس و دیشموک و 108 روستای اطراف، گازرسانی به روستاهای ممبی و سرآسیاب با 38 روستا از مهمترین طرح های در حال اجرای این استان است.
خادم تعداد روستاهای بهره مند از نعمت گاز در کهگیلویه و بویراحمد را 583 روستا برآورد کرد و افزود: از این تعداد 230 روستا از چهار ساله گذشته تاکنون به شبکه گاز متصل شده اند.
خادم بیان کرد: هم اکنون بیش از 170 هزار مشترک شرکت گاز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که که بیش از 52 هزار مشترک در مناطق روستایی سکونت دارند.
خادم تصریح کرد:تاکنون 75 درصد روستاهای بالای 20خانوار این استان گازرسانی شده است.
وی درباره گازرسانی به روستای دلی رباط گفت: این طرح با یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار اجرا خواهد شد.
وی ابراز داشت: برای اجرای این طرح سه هزار و 500 متر لوله پلی اتیلن اجرا می شود.
خادم بیان کرد: با بهره برداری از طرح گازرسانی به روستای دلی رباط 25 خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت نیز در این آیین بیان کرد: توسعه زیرساخت های رفاهی مناطق روستایی ضرورتی برای کاهش مهاجرت به شهرهاست.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به اهمیت ماندگاری اهالی در مناطق روستایی افزود: حاشیه نشینی، افزایش شغل های کاذب مانند دست فروشی، کاهش تولید ملی و وابستگی به بیگانگان از پیامدهای مهاجرت روستاییان به شهرهاست.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: مسعود علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.