به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در یاسوج اظهار داشت: عمل و رفتار انسان همواره تابعی از مغز، قلب واحساس اوست که باید در مسیر احکام الهی قرار گیرد.
وی گفت: مهمترین هدف از خضوع در برابر احکام الهی وتعمق و تمسک به قرآن دوری از ظلم، کفر و فسق عنوان کرد و گفت: باید از تمثیل ها و قصص قرآن به نحو مطلوب عبرت گرفت.
معاون واحد فرهنگی و دینی معاون قوه قضائیه نیز مهمترین هدف از برگزاری مسابقات قرآن در در دستگاه قضایی افزایش بصیرت بین کارکنان و آشنایی و انس بیشتر خانواده های آنان با قران و احکام الهی ذکر کرد.
حجت الاسلام مسعود معصومی لاری افزود: راهبری قرآن و نشان دادن معارف قرآن موجب پیشگیری از انحرافات اجتماعی و هدایت مردم در جامعه می شود.
پنجمین دوره مسابقات منطقه ای قرآن کریم قوه قضائیه با حضور هفت استان کشور در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد در حال برگزاری است.
اصفهان، بوشهر، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و کهگیلویه وبویراحمد هفت استان شرکت کننده در این مسابقات هستند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات را 300 نفر در رده های سنی کودکان زیر 16 سال و بزرگسال و در دو گروه آقایان و بانوان ذکر کرد.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی اظهار داشت: شرکت کنندگان در این مسابقات شامل کارکنان، همسران و فرزندان آنان در رشته‌های حفظ کل، حفظ جزء، حفظ موضوعی، تفسیر، ترتیل، تحقیق و صوت لحن به مدت 2روز به رقابت خواهند پرداخت.
مزارعی با بیان اینکه این مسابقات را داوران بین المللی و کشوری قضاوت می کنند، گفت: با هماهنگی صدا و سیمای استان این مسابقات به صورت زنده و مستقیم از شبکه های مختلف سراسری و استان های شرکت کننده پخش می‌شود.
وی تصریح کرد: به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز نفیسی همراه با تندیس مسابقات اهدا خواهد شد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار: مسعود علیزاده
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.