به گزارش ایرنا،دو کلیه و کبد دانش آموز اهل روستای مزدک از توابع شهرستان بویراحمد که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده به بیماران نیازمند اهدا شد.
دو کلیه و کبد دانش آموز پایه دوم مدرسه شهید پناهی روستای مزدک به بیماران نیازمند اهدا شد تا هفدهمین پیوند عضو سال جاری به نام 'بنیامین پناهنده ' هشت ساله ثبت شود.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم 'بنیامین پناهنده'، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافت و اعضای وی را پس از خارج کردن از بدن ، به بیمارستان ابن سینا شیراز انتقال تا به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.
دکتر غلامعباس سبز روز چهارشنبه گفت: دانش آموز مرحوم'بنیامین پناهنده' روز جمعه هنگام عبور از عرض جاده در روستای مزدک ، یک خودروی پراید با وی برخورد کرد که پس از انتقال به بیمارستان شهید بهشتی مرگ مغزی وی اعلام شد.
هفته گذشته هم یکی از دانش آموزان روستای تل خسرو در شهرستان بویراحمد بر اثر برق گرفتگی دچار مرگ مغزی شد که با رضایت اولیاء، اعضای بدنش به نیازمندان اهداء شد.
پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم 'آرش واحدی زاده' 6ساله ، تیم جراحی پیوند اعضای بیمارستان نمازی شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و دو کلیه، کبد و قرنیه های را پس از خارج کردن از بدن برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز منتقل کردند.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد.
به‌طور متوسط 82.5 درصد خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد برای اهدای اعضای بیماران خود رضایت داده‌اند که این رقم در کشور 76 درصد است.
واحد فراهم آوری پیوند اعضا از سال 1390 در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد فعال شده است.
جوان‌ترین اهدا کننده عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد کودک 19 ماهه و مسن‌ترین اهدا کننده عضو فردی 71 ساله بوده است.
افزون بر پنج هزار نفر از مردم نوعدوست و نیکوکار استان فرم اهدای عضو بعد از مرگ را تکمیل کرده‌اند.
خبرنگار و انتشار : مسعود علیزاده
1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.