حامد مانی‌فر روز دوشنبه در حاشیه سومین نشست مدیران مسکن و ساختمان و روسای ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه 2 کشور در یاسوج در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای بی منطق و بدون استحکام در کشور ، ساختمان سازی نیازمند استفاده از روش های نوین است.
مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان های دولتی باید به دقت رعایت شود .
مانی فر تصریح کرد: باید انرژی ساختمان ها ممیزی شود تا در صورتی که مصرف انرژی بالاتر از حد مجاز است اقدامات لازم برای کاهش انرژی توسط مهندسان ناظر صورت گیرد.
وی افزود: هم اینک استفاده از نرم افزار های جدید مدل سازی اطلاعات ساختمان یا همان سند(بی آی ام) توسط دفتر مقررات ملی و
کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در دست تهیه است که پس از تکمیل شدن برای تمام استانها ارسال تا براساس آن عمل شود.
وی در ادامه تاکید کرد که کیفیت ساخت و ساز ساختمان در کهگیلویه و بویراحمد و با ضعف ها و کاستی های فراوانی رو به رو است .
مانی فر تصریح کرد : آموزش مداوم مهندسان ساختمان ،معمار و ناظر این استان گامی در راستای ترغیب بهبود کیفیت در حوزه ساخت و ساز در کهگیلویه و بویراحمد است.
نشست مدیران مسکن و ساختمان و روسای ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه 2 کشور از 8 لغایت 10 آبان ماه با حضور مسئولان مربوطه استان های مرکزی، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام،خوزستان و کهگیلویه و بویراحمدبه میزبانی شهر یاسوج در حال برگزاری است.
این نشست با هدف تشریح امور ایمنی ساختمان(اچ اس ای)، جلوگیری از ساخت و ساز های خلاف و رعایت مباحث مقرارات ملی ساختمان برگزار می شود.
مواردی از جمله بررسی مقررات ملی و کنترل ساختمان، تشریح فعالیت های دفترسازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای و تشریح فعالیت های دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان توسط ناظران عالی دفتر مقررات ملی نیز در این نشست بررسی خواهد شد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.