عزت الله بهشتی فر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 7 منطقه جنگلی کهگیلویه و بویراحمد در طی چند روز گذشته نیز همزمان در شهرستان‌های مختلف این استان طعمه حریق شدند.
وی افزود: این آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی جنگل های مناطق قلعه رئیسی کهگیلویه، مله شوره، گنجه‌ای، دشتروم، وزگ، تولگهی و ده برآفتاب از توابع بویراحمد به وقوع پیوست که تمامی آنها با تلاش نیروهای منابع طبیعی و اهالی هر شهرستان کاملا مهار شد.
بهشتی فر بیان کرد: وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به‌ صورت عمدی و با دخالت‌های مستقیم انسانی بوده، عنوان کرد: دلیل اصلی این آتش‌سوزی ها هنوز مشخص نشده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برآورد میزان خسارت ریالی وارده به 7منطقه جنگلی کهگیلویه و بویراحمد به زودی مشخص و اعلام خواهد شد.
وی کوهستانی و سخت گذر بودن مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد و کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای مهار آتش سوزی ها را یادآور و خواستار توجه و اهتمام ویژه ستاد بحران و مسئولان اجرایی در سطح ملی و استانی برای امداد رسانی در این راستا شد.
13 نقطه بحرانی با بیشترین میزان آتش سوزی‌ها تاکنون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده و عملیات مهار وحفاظت از جنگل‌های این مناطق در اولویت منابع طبیعی استان قرار گرفته است.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار نیز مرتع است.
بر اساس برآورد اولیه ظرف یک دهه گذشته و از سال 1385 تا پایان سه ماهه نخست امسال افزون بر 9هزار هکتار از جنگل‌های این استان طعمه حریق شده است.
این میزان خسارت بر اثر وقوع افزون بر یک هزار و 114فقره آتش سوزی بوده است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار: مسعود علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.