کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان رطوبت هوا در ایستگاه‌های هواشناسی این استان شامل منطقه امامزاده جعفر و شهرهای دوگنبدان، دهدشت، یاسوج و لیکک به بیش از 47 درصد رسید.
فرمان فرامین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین میزان رطوبت 24 ساعت گذشته به ترتیب با 72 و 68 درصد در منطقه امامزاده جعفر و شهر دوگنبدان گزارش شده است.
وی بیان کرد: میزان رطوبت ایستگاه‌های هواشناسی شهرهای یاسوج، دهدشت و لیکک به ترتیب 54، 52 و 47 درصد ثبت شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرجی و رطوبت هوا تا 25 شهریور سال جاری در شهرهای مختلف این استان به ویژه مناطق گرمسیری ادامه دارد.
فرامین عنوان کرد: بیشترین و کمترین دمای هوای ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی چهار منطقه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل لیکک، منطقه امامزاده جعفر، دوگنبدان و دهدشت در شبانه روز گذشته به ترتیب 42.4 و 28 درجه، 41.6 و 23.4 درجه، 42.3 و 25.8 درجه و 41.5 و 22.2 سانتیگراد بوده است.
وی ابراز داشت: کمترین و بیشترین دمای هوای شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در این مدت 15.4 و 33.8 درجه سانتیگراد گزارش شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.