هفت هزار هکتار از حدود 28هزار هکتار طرح آبیاری نوین کهگیلویه وبویراحمد در دولت یازدهم اجرا شده و حدود 2هزار هکتار دیگر نیز در دست اجراست.
اله داد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که سایر اعتبار این طرح که به توسعه اجرای طرحهای آبیاری نوین کمک شایانی کرده است، در سال جاری جذب خواهد شد.
وی به تغییر شرایط اقلیمی، کاهش بارندگی و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت که حمایت از اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار و گلخانه ها با هدف کاهش مصرف برای تولید محصولات کشاورزی مورد حمایت این بانک است.
محمدی افزود که سال گذشته بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ازمحل صندوق توسعه ملی به 282طرح، 454میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که 170میلیارد ریال از این میزان برای اجرای طرحهای گلخانه ای اختصاص یافت.
مدیرشعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به روند مطلوب حمایت بانک کشاورزی از اجرای طرحهای کشاورزی خبر داد و گفت: برای 51 طرح تولیدی این استان در سال جاری 69میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.
بانک کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد سال 95، چهار هزار و 50میلیارد ریال تسهیلات به 21هزار و 313نفر در بخش های مختلف پرداخت کرده است.
بیش از 20درصد اشتغال کهگیلویه وبویراحمد مربوط به بخش کشاورزی است.
سالانه 800هزار تن انواع محصولات کشاورزی وباغی در کهگیلویه وبویراحمد تولید می شود و این استان دارای 160هزار هکتار زمین های زراعی،2میلیون واحد دامی و بیش از 41هزار هکتار باغ است.
خبرنگار:مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.