به گزارش ایرنا، حدود یک میلیون مسافر از نقاط مختلف کشور به ویژه استان های جنوبی در تعطیلات 2 روزه عید فطر سال 1393 به شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج و سی سخت سفر کرد.
شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در تعطیلات عید فطر سال گذشته میزبان حدود 700 هزار نفر گردشگر از سراسر کشور بود.
پژمان نیک اقبالی روز سه شنبه در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: پیش بینی می شود که در تعطیلات عید فطر سال جاری حجم بالایی از گردشگران به شهرهای مختلف این استان از جمله یاسوج و سی سخت مسافرت کنند.
وی افزود که در پارک ها و مکان های تفریحی شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه یاسوج نباید در تعطیلات عید فطر سال جاری قطعی آب وجود داشته باشد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم آماده باش دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات عید فطر سال جاری تأکید کرد.
نیک اقبالی خواستار پاکسازی مبادی ورودی شهرها و روستاها از نخاله و زباله قبل از تعطیلات عید فطر سال جاری شد.
وی بیان کرد: هرگونه عملیات راه سازی در جاده های ارتباطی و حفاری در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد قبل از تعطیلات عید فطر سال جاری ممنوع است.
فرماندار بویراحمد نیز گفت که سال های گذشته برخی از مسافران تعطیلات عید فطر از برخورد نامناسب بخش خصوصی در ورودی پارک ها و مکان های تفریحی شهرستان به ویژه در شهر یاسوج شکایت داشتند که باید از بروز این مشکل در سال جاری جلوگیری شود.
سید محمدکاظم نظری اظهار داشت: نظارت جدی بر قیمت کالاها، خدمات و بهداشت مواد خوراکی در تعطیلات عید فطر سال جاری انجام شود.
وی افزود که مرغ، گوشت، نان و یخ به میزان کافی برای مسافران در تعطیلات عید فطر سال جاری تامین شده و مشکل سرویس بهداشتی در شهرها، پارک ها و مکان های تفریحی شهرستان بویراحمد برطرف شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که اقلام خوراکی از قبیل مرغ، گوشت، نان و یخ توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی این استان در تعطیلات عید فطر سال جاری تأمین شود.
محمود باقری اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه های نظارتی کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات در تعطیلات عید فطر سال جاری نظارت بیشتری داشته باشند.
وی افزود که هفت، هشت و 9 تیر سال جاری جشنواره ملی کوچ عشایر با حضور استان های عشایرنشین سراسر کشور در شهر یاسوج برگزار می شود و برای برگزاری مطلوب آن نیز از ظرفیت میهمانسراها و خودروهای اداری استفاده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اداره کل امور عشایر استان نسبت به برپایی سیاه چادرهای عشایری در حاشیه این جشنواره اقدام کند.
خبرنگار: منصور زرگر** انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.