کورش یزدان پناه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که عملیات اجرایی این طرح در سال 1394 آغاز شد.
وی گفت که این طرح با 10 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و زمینه اشتغال به کار چهار نفر را فراهم کرده است.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد همچنین از پیشرفت 30 درصدی طرح تولید ماهیان خاویاری به ظرفیت 50 تن در روستای مردان معصوم خیرآباد خبر داد و گفت که این طرح برای دریافت تسهیلات بانکی چهار میلیارد ریالی به بانک عامل معرفی شده است.
یزدان پناه بیان کرد که سه طرح پرورش ماهی در گچساران به ظرفیت 80 تن و 2 طرح دیگر با ظرفیت 50 تن در شهرستان باشت موافقت اصولی برای تاسیس دریافت کرده اند.
وی گفت که میزان تولید ماهیان سردآبی در کهگیلویه و بویر احمد اکنون حدود 14 هزار و 700 تن است.
وی میزان سرانه مصرف ماهی در استان را هم اینک 6و نیم کیلوگرم دانست و گفت: در افق 1404 میزان سرانه مصرف ماهی در این استان باید به بیش از 10 کیلوگرم برسد.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سرانه مصرف ماهی در ایران را هم اینک حدود 10 کیلوگرم ذکر کرد و افزود که میانگین مصرف ماهی در کشور در افق 1404 نیز 16کیلوگرم تعیین شده است.
به گفته یزدان پناه کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به طوری که حدود 1.6 درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و 10 درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تامین می کند.
کهگیلویه وبویراحمد با دارا بودن حدود 10 درصد منابع آبی و 11 و نیم میلیارد مترمعکب روان آب، 10درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.
ظرفیت تولید سالانه ماهیان سردآبی در این استان با وجود این میزان منابع آبی بالای 30 هزار تن است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.