حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرط مهم دیگر در این زمینه نیز عامل بودن آمران به معروف و ناهیان از منکر خواهد بود.
وی افزود که اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر به اندازه ای بالاست که دیگر واجبات دینی و تمامی خوبی ها از جمله جهاد در راه خدا و شهادت نزد آن همچون قطره ای در برابر اقیانوس است.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جامعه را در مقابل بدهی ها سالم نگه داشته و از گسترش زشتی ها نیز جلوگیری می کند و چنانچه به طور مطلوب اجرا نشوند منکرات و فسادها ترویج خواهند یافت.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد که فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها با تلاش یک عده یا گروه خاص ترویج نمی یابد بلکه باید همه قشرهای جامعه در این راستا احساس تکلیف، وظیفه و مسئولیت کنند.
وی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عمومی بوده و همه باید برای عمل به آن اقدام کنند.
امام جمعه یاسوج گفت که نهی از منکر به منزله واکسینه کردن جامعه در مقابل بدی ها بوده و عامل پیشگیری از انواع مفاسد است و چنانچه به آن عمل نشود فساد جامعه را در برمی گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عقلی نیز بوده و علاوه بر آموزه های دینی بر اساس عقل نیز لازم است زیرا مانع سرایت بدی ها و گناهان خواهد شد.
وی افزود که عمل به دیگر فرایض دینی به ترویج امر به معروف و نهی از منکر وابسته است و چنانچه به نحو مطلوب در جامعه پیاده شوند آثار و برکات متعددی دارند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در صورت همگانی شدن، تدوام، استفاده از زبان ملایم و پرهیز از لجاجت و سرسختی اثرگذار خواهد بود.
وی عنوان کرد که مسئولان اجرایی، ائمه جمعه و جماعات و روحانیان همواره در دید مردم بوده و به همین دلیل نیز توقع و انتظار بیشتری از آنها در زمینه تلاش برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر می رود.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی ابراز داشت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط مسئولان اجرایی سبب ترغیب هر چه بیشتر مردم در این زمینه خواهد شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.