به گزارش ایرنا دوشنبه هفته گذشته بر اثر انفجار در یکی از کوره‌های ذوب مجتمع فولاد بویرصنعت یاسوج و فوران مواد مذاب و تشعشعات ناشی از آن، 9 نفر از کارگران شاغل در این کارگاه مصدوم شدند.
3 نفر از مصدومان به‌طور سرپایی درمان و 6 نفر نیز که از 50 تا 80 درصد دچار سوختگی شده بودند، به مراکز درمانی شیراز و اصفهان اعزام شدند که تاکنون 3 نفر به دلیل شدت جراحات فوت کرده‌اند.
صابر مظاهری روز شنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا تصریح کرد که پس از وقوع حادثه انفجار و فوران کوره مذاب فولاد بویراحمد تمامی اقدام‌ها برای اعزام هوایی مصدومان و درمان آنها بکار گرفته شد.
وی اظهار کرد با تأکید استاندار یک تیم مدیریتی به بیمارستان سوختگی شیراز برای کمک به ارائه خدمات درمانی کارگان مصدوم اعزام شد و به‌رغم تمامی تلاش‌ها هر سه کارگر به دلیل سوختگی شدید، جان باختند.
مظاهری با اشاره به صدور پیام تسلیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حادثه دیدگان و دستور کمک مالی و پیگیری نسبت به ارائه خدمات درمانی به کارگران حادثه دیده فولاد بویراحمد گفت: کارگران این کارخانه دارای بیمه تکمیلی بوده و هیچ حقی از آنان ضایع نخواهد شد.
مظاهری به ارسال گزارش بازرسان کار از این حادثه به وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت که بارزسان کار شهرستان بویراحمد نسبت به رعایت مقوله ایمنی کار در کوره‌های مذاب کارخانه فولاد قبل از حادثه نیز تاکید کرده بودند.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کارگران مصدوم کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج به‌تناسب درصد جراحات و یا ازکارافتادگی از تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه سازمان تأمین اجتماعی برخوردار خواهند شد.
عباس نورمحمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه با اینکه کارگران در هنگام کار در کارگاه دچار سانحه شده‌اند، بر اساس ماده 60 قانون تأمین اجتماعی، حادثه ناشی از کار محسوب می‌شود و تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه‌ای سازمان در مورد آنان برقرار خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کمیته‌ای ویژه برای بررسی انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد و پیگیری وضعیت مصدومان و جان‌باختگان این حادثه به دستور استاندار تشکیل شد.
مجید محنایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کمیته به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با عضویت مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرکل صنعت معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی، مدیرکل بازرسی استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و همه جوانب این حادثه در حال بررسی و پیگیری است.
معاون استاندار افزود: علت یا عوامل این حادثه دلخراش و انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد در حال بررسی است و پس از روشن شدن همه زوایا، علت این انفجار از طریق رسانه‌ها به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
ظرفیت تولید کارخانه فولاد صنعت بویراحمد با حدود 150 کارگر افزون بر 60 هزار تن شمش فولاد در هر ماه است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.