به گزارش ایرنا، مرتضی رحمانی موحد روز یکشنبه در همایش فعالان حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت که یکهزار و 700 طرح نیمه تمام در حوزه گردشگری با میانگین پیشرفت فیزیکی 10 تا 80 درصد تحویل دولت یازدهم شده بود که با وجود وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور تاکنون 600 طرح از آنها تکمیل و به بهره برداری رسیده اند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد که مابقی نیز در حال تعیین تکلیف و واگذاری به پیمانکار است.
وی با اشاره به رویکرد سازمان میراث فرهنگی برای احیای گردشگری سنتی و بومی در مناطق مختلف کشور گفت که تعداد واحدهای بوم گردی ایران در طول سه سال و نیم گذشته با افزایش 24 برابری از 22مورد به 530 مورد رسیده است.
رحمانی موحود یادآور شد که تا سال 1392 تنها 22 واحد بوم گردی در کشور وجود داشت که همگی در مناطق کویری قرار داشت اما واحدهای کنونی در دیگر مناطق از جمله جنگلی نیز ساخته شده است.
وی افزود که دولت یازدهم نگاه ویژه ای به بحث گردشگری دارد و یکی از رویکردهای مهم برنامه ششم توسعه نیز توسعه روز افزون این صنعت در کشور است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و زیارتی ایران متنوع بوده و در کمتر نقطه ای از دنیا وجود دارد.
رحمانی موحد عنوان کرد که یکی از نکات مهم در اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت های داخلی و استفاده بهینه از آنهاست و توسعه گردشگری نیز می تواند به تحقق هر چه مطلوبتر اقتصاد مقاومتی کمک کند.
وی ابراز داشت: رونق صنعت گردشگری کشور و فراهم کردن زمینه های لازم برای شکوفایی هر چه بیشتر آن مستلزم کار جهادی، برنامه محوری و مدیریت یکپارچه است.
رحمانی موحد با اشاره به اینکه سه رکن مهم توسعه گردشگری شامل امنیت، کیفیت خدمات و میهمان نوازی است، اظهار داشت: شکوفایی گردشگری کشور منجر به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار خواهد شد.
وی افزود که تمامی طرح های عمرانی و فعالیت های انجام شده در زمینه های مختلف در کشور باید پیوست گردشگری داشته باشد و توازن لازم نیز بین گردشگری شهری و روستایی ایجاد شود زیرا در غیر این صورت پدیده های مهاجرت و حاشیه نشینی گسترش می یابد.
رحمانی موحد بیان کرد: کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایر در دولت یازدهم تصویب شده و هدف آن نیز حفظ، معرفی و ماندگاری فرهنگ ها، آداب، رسوم، سنن و آیین های غنی عشایر کشور و انتقال آنها به نسل آینده است.
وی عنوان کرد که مدیریت این کارگروه بر عهده سازمان میراث فرهنگی بوده و دیگر دستگاه های اجرایی از جمله سازمان امور عشایر نیز عضو آن هستند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: ظرفیت های گردشگری کشور باید حفظ و استفاده بهینه تری از آنها در راستای رونق و شکوفایی صنعت گردشگری ایران شود.
وی گفت که برای ایجاد تاسیسات و زیرساخت های لازم گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد و معرفی، رونق و شکوفایی روز افزون جاذبه های آن باید بیش از پیش تلاش و برنامه ریزی شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.