به گزارش ایرنا، علی خوان پایه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت در طول این مدت همچنین 68 نقطه حادثه خیز در سطح استان شناسایی و رفع شده است.
وی روشنایی 40 کیلومتر از جاده‌های برون شهری و تونل‌ها، نصب تابلوها و علائم هشداردهنده به میزان 10 هزار و 560 عدد و خط کشی معابر عمومی به میزان چهار هزار و 500 کیلومتر را از دیگر اقدام‌های انجام شده ظرف سه سال و نیم گذشته ذکر کرد.
خوان پایه با اشاره به اقدام‌های این اداره کل در حوزه ایمن سازی جاده‌ها و حمل و نقل نیز گفت که بیش از 30 مدرسه در سطح حاشیه جاده‌های برون شهری استان تاکنون ایمن سازی شده است.
وی نصب 10 دستگاه دوربین هوشمند، 24 دستگاه تردد شمار و 19 دستگاه دوربین‌های ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان را از مهمترین اقدامات در حوزه ایمن سازی جاده‌ها عنوان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت که تصادفات منجر به فوت ظرف سه سال گذشته در استان حدود 26 درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به افزایش هفت درصدی تردد خودروها در سطح جاده‌های ارتباطی برون شهری استان در سال گذشته نسبت به سال 94 نیز گفت که کل تردد ثبت شده در سال 95 به 23 میلیون و 954 هزارو 30 وسیله نقلیه رسید.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
طول بزرگراه‌های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید 53 کیلومتر بود.
از حدود چهار هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در این استان تاکنون کمتر از 2 هزار کیلومتر آن بهسازی و آسفالت شده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.