به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج و به نقل از روبط عمومی دفتر نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، غلام‌محمد زارعی در جمع مردم روستای نقاره‌خانه مشکل این روستا را نبود جاده دسترسی مناسب به یاسوج دانست و اظهار داشت: از محل اعتبارات ملی برای ایجاد یک پل زیرگذر و روگذر در منطقه پل زردک در مسیر مختار به روستای نقاره‌خانه اعتبار جذب کردیم و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد محور مواصلاتی خوبی در این روستا باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای تأمین قیر موردنیاز زیرسازی و آسفالت کوچه‌های روستای نقاره‌خانه خبر داد و عنوان کرد: عمران و آبادانی در روستاها از مهم‌ترین اهداف ما در سال 96 است.

وی از تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی نفت برای احداث یک زمین ورزشی با چمن مصنوعی برای روستای نقاره‌خانه خبر داد و افزود: پیمانکار این پروژه مشخص شده و به زودی عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس گفت: در دیدار رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با خانواده شهید اورنگ نخستین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد نیز اعتباری برای ایجاد یک باب کتابخانه و مسجد در روستای نقاره‌خانه اختصاص داده شد.

زارعی همچنین از اختصاص یک میلیارد ریال به جداول کشاورزی شهر چیتاب از بخش کبگیان خبر داد و گفت: تلاش داریم تا با اتمام این جداول مردم کشاورز شهر چیتاب بتوانند از نعمت آب به خوبی استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار از احداث تأسیسات گردشگری در کنار رودخانه نقاره‌خانه خبر داد و گفت: به دنبال ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در همه نقاط استان به ویژه روستاها هستیم و آمادگی داریم تا هر جایی که مسئولان بخش‌ها و شهرها به ما زمین واگذار کنند زیرساخت‌های گردشگری ایجاد کنیم.

محمود باقری افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی در روستاها، اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد بوم‌گردی در روستاها و ساخت فضاهای تفریحی در کنار رودخانه‌ها و چشمه‌ها در روستاها از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625162
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.