به گزارش ایرنا، اورنگ ایلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یاسوج به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: سه طرح شامل بیمارستان 32 تختخوابی شهر لیکک با پیشرفت فیزیکی 45 درصد و 2 کلینیک تخصصی در شهرهای دوگنبدان و دهدشت که پیشرفت فیزیکی آنها به ترتیب 65 و 45 درصد است هم اینک در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا هستند.
وی عنوان کرد: در گذشته تنها یک مرکز ام.آر. آی در کهگیلویه و بویراحمد با نام کوثر یاسوج وجود داشت در حالی که هم اینک 2 مرکز در شهرهای دوگنبدان و دهدشت با اعتباری افزون بر 170 میلیارد ریال احداث و راه اندازی شده است.
ایلامی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد دارای یک فروند بالگرد اورژانس هوایی است که اسفند سال 1395 در یاسوج مستقر شد و تاکنون نیز خدمات ارزنده‌ای به مصدومان حوادث به ویژه در مناطق کوهستانی و سخت گذر استان ارائه کرده است.
وی گفت که دومین بالگرد اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد ویژه مناطق گرمسیری این استان نیز اردیبهشت سال جاری در شهر دوگنبدان مستقر می‌شود.
ایلامی بیان کرد: با افزوده شدن 42 دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد در 2 سال اخیر تعداد آمبولانس‌های استان حدود 2 برابر افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: این امر مهم با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انجام شده و خدمت ارزنده‌ای در حوزه اورژانس بین جاده‌ای و پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.
۸۵۰ تخت بیمارستانی دولتی، ۱۵۰ تخت خصوصی، ۳۵۰ خانه بهداشت، ۷۰ مرکز درمانی از جمله زیرساخت‌های بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد است.
۶۰۰ پزشک عمومی و دندان‌پزشک، ۲۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در این استان به مردم خدمت می‌کنند.
اول تا هفتم اردیبهشت هرسال به نام هفته سلامت نامگذاری شده است.
کهگیلویه و بویراحمد 700 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.