به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این استان هم اکنون مقصد مدرسه سازی در کشور است و باید خروج تدریجی آن از چنین وضعیتی جزء چشم اندازهای مهم مسئولان اجرایی استان باشد.
وی بیان کرد: باید سعی شود تا چند سال آینده مشکلات، کمبودها و نیازهای حوزه آموزشی این استان برطرف و خیران استان نیز اقدام به پرداخت کمک برای ساخت مدرسه در دیگر نقاط کشور کنند.
خادمی افزود که مدرسه سازی به عنوان یکی از مهمترین و بهترین کارهای خیرخواهانه نتایج ارزنده‌ای به دنبال داشته و به توسعه هر چه بیشتر علم و دانش در کشور نیز کمک بسزایی می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استفاده بهینه‌تری از ظرفیت چشمگیر خیران بومی و غیربومی برای ساخت مدرسه و رفع نیازهای آموزشی این استان تا زمان رفع کامل کمبودهای موجود شود.
وی ابراز داشت: پراکندگی مناطق روستایی، کوهستانی و سخت گذر بودن برخی نقاط و مهاجرت بی رویه روستائیان به یاسوج و مناطق اطراف آن عامل بروز مشکلات متعددی در حوزه آموزشی این شهر شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که تحقق 2 شعار مهم «هر بانک یک مدرسه» و «هر مدیر یک خیر» سبب کاهش بخش عمده‌ای از مشکلات، کمبودها و نیازهای حوزه آموزشی این استان خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در 2 هزار و 944 مدرسه با هشت هزار و 440 کلاس درس در حال تحصیل هستند.
هادی زارع پور اظهار داشت: 48 مدرسه شبانه روزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که دارای مشکلات و کمبودهای متعددی بوده و 6 هزار و 635 دانش آموز نیز در آنها تحصیل می‌کنند.
وی افزود که کهگیلویه و بویراحمد دارای 760 مدرسه یک تا 10 دانش آموزی است که از این تعداد هشت مورد تک دانش آموزی هستند.
زارع پور بیان کرد: مدارس مورد نیاز کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت 118 مورد با 708 کلاس درس است.
وی عنوان کرد که 113 مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد با 678 کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی، 120 مدرسه با 720 کلاس درس نیازمند مقاوم سازی و 176 مدرسه با یکهزار و 56 کلاس درس نیز نیازمند تعمیرات اساسی است.
زارع پور با اشاره به نیاز 126 روستای کهگیلویه و بویراحمد به مدارس پیش ساخته به دلیل کمبود جمعیت دانش آموزی و توجیه پذیر نبودن ساخت مدرسه در آنها، ابراز داشت: 246 مدرسه پیش ساخته در سه سال اخیر توسط دولت تحویل این استان شده که همگی نیز نصب شدند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که رویکرد نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز این استان «مشارکت در ایمن سازی مدارس» و شعارهای آن نیز «هر بانک یک مدرسه» و «هر مدیر یک خیر» است.
جهان محرابی اظهار داشت: از 18 جشنواره قبلی خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد 2 مورد شامل شانزدهمین و هفدهمین دوره با حضور تعدادی از مسئولان استانی و کشوری در تهران برگزار شد.
وی افزود که تعهد خیران بومی و غیربومی در سه جشنواره گذشته خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 460 میلیارد ریال بود که تاکنون 65 درصد آن محقق شده است.
نیکوکاران شرکت کننده در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 160 میلیارد ریال به منظور ساخت مدرسه در این استان تعهد کرده و بیش از 18 هزار مترمربع زمین برای این امر مهم اهدا کردند.
10 نفر از خیران بومی و غیربومی که در چند سال اخیر همکاری مطلوبی با جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد داشته‌اند در این جشنواره با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.
برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل سرود و موسیقی محلی در این جشنواره اجرا و کلیپی نیز در مورد معرفی کهگیلویه و بویراحمد و کمبودهای حوزه آموزشی آن پخش شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.