به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمدرضا حافظی ظهر امروز در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور از 20 سال پیش شروع شد، اظهار داشت: در سال نخست مبلغی در حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان توسط خیرین به مدرسه‌سازی کمک شد.

وی با بیان اینکه این حرکت با استقبال گسترده خیرین در سال‌های بعد مواجه شد، افزود: در سال دوم فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، مبلغ 40 میلیارد تومان و در سال سوم مبلغ 80 میلیارد تومان از سوی خیرین به امر مدرسه‌سازی کمک شد و در سال چهارم این مبلغ به حدود 132 میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور بیان کرد: در حالی که اعتبارات دولتی برای مدرسه‌سازی در سال 88 حدود 386 میلیارد تومان بود، در همان سال حدود 740 میلیارد تومان توسط خیرین برای مدرسه‌سازی کمک شد.

حافظی بیان کرد: استقبال خیرین از امر مدرسه‌سازی سال به سال رشد چشمگیری داشت، به طوری که در سال‌های بعد این مبلغ به یک هزار و 84 میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه 650 هزار خیر در داخل کشور و حدود یک هزار خیر در خارج از کشور به امر مدرسه‌سازی در مناطق محروم کشور کمک می‌کنند، گفت: حدود 37 درصد از کل مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622967
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.