به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام سید‌علی فتح‌میرمحمدی عصر امروز در نشست شورای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه حداقل 20 درصد از مصوبات جلسات باید در تمامی زمینه‌ها عملیاتی شود، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به خوبی در جامعه تبیین نشده است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از نگرش تک بعدی به مسئله اقتصاد مقاومتی‌ بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یک مسئله چند بعدی و مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی است.

وی عنوان کرد: دلیل ورشکسته شدن برخی از سرمایه‌گذارن دولت‌ها نیستند بلکه سیاست‌های اجرایی اشتباه بود و متاسفانه هنوز هم برخی از این سیاست‌ها ادامه دارد.

میرمحمدی با بیان اینکه عدم استفاده برخی از دستگاه‌های اجرایی از کالاهای داخلی یک معضل است، تصریح کرد: این مسئله باید در جامعه نهادینه شود و می‌توان در این مسیر از ظرفیت 400 تشکل غیرمدنی با تخصیص اعتبار اندکی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های عضو شورای فرهنگی برنامه‌های عملی و کارشناسی شده خود را تدوین و در نشست‌های بعدی ارائه دهند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه ابتدا باید نیازهای اولیه استان را شناسایی کنیم، اظهار داشت: استفاده از توان و نیروی انسانی استان همواره باید مورد توجه باشد.

سردار مهدی انصاری با بیان اینکه سال گذشته از 70 مورد خودکشی در استان 60 مورد را جوانان زیر 30 سال تشکیل می داد، بیان کرد: یکی از دلایل اصلی خودکشی جوانان مشکلات مالی و بیکاری بود.

وی ترویج روحیه خودباوری در بین خانواده‌ها، توجه به تولید کالای داخلی، جلوگیری از روحیه اشرافی‌گری در جامعه و تشکیل تعاونی‌های خانوادگی را راهکارهای تحقق اقتصادمقاومتی در جامعه دانست و افزود: برخی از مسئولان حاضر در جلسه از موضوع اصلی به حاشیه رفته‌اند در حالی که با اجرای این مفاد می‌توان یک انقلاب اقتصادی در جامعه ایجاد کرد.

انصاری به ساخت فیلم اسلحه در استان و کسب رتبه نخست کشوری ناجا در این حوزه اشاره کرد و گفت: متاسفانه این فیلم در استان خودمان مورد استقبال قرار نگرفت و این مسئله نشان دهنده این است که مسئولان باید بیش از پیش عملیاتی برخورد کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617310
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.