به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش بین‎‌المللی بی بی حکیمه (س) و زنان مقدس در جهان اسلام با اشاره به اینکه در ایام نوروز 96 حدود 1600 زائر خارجی از بقعه متبرکه بی بی حکیمه(س) بازدید کردند اظهار داشت: 1400 نفر از این زائران مربوط به کشور عراق بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از 29 اسفندماه در بقاع متبرکه استان آغاز و تا 14 فروردین ماه ادامه داشت، عنوان کرد: در این طرح 18 خیمه معرفت با حضور روحانیون برجسته برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه حدود 769 هزار و 500 نفر در ایام نوروز از بقاع متبرکه استان بازدید کردند، بیان کرد: 240 هزار و 500 نفر از زائرین در 7 زائرسرای استان اسکان داده شدند.

جنتی پور تصریح کرد: برای نخستین سال در یک برنامه مدون تمامی بقاع مجری طرح از سوی سازمان اوقاف مورد بازدید قرار گرفت و در این بازدیدها رضایتمندی 80 درصدی زائرین از خدمات ارائه شده گزارش شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شناخت بین‌المللی از بی بی حکیمه (س) وجود دارد و برگزاری همایش بین‌المللی بی بی حکمیه (س) و زنان مقدس در جهان اسلام در راستای ترویج فرهنگ دینی است.

وی گفت: سازمان اوقاف 3 پروژه عمده ملی در دستور کار دارد یکی از این پروژه‌ها مربوط به شهر یاسوج است که انتظار می‌رود مسئولان در اجرای این طرح ما را یاری کنند.

جنتی پور با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی تخصیص یافته در بین بقاع متبرکه تقسیم می‌شود، ابراز کرد: مشکلات مالی و بودجه‌ای بسیاری در سازمان وجود دارد که برای رفع این مشکل نیازمند مساعدت و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های مردمی هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612083
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.