به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امام جمعه موقت دهدشت ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: ماه رجب، ماه تمرین تقوای الهی است و آنقدر مهم است که پیغمبر خاتم(ص) فرمود که خداوند متعال رحمت خودش را در ماه رجب بر بندگانش نازل می‌کند.

امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های ماه رجب بحث اعتکاف است، عنوان کرد: اعتکاف یک دوره انسان سازیست و اگر همه دستوراتی که از اطرف پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) برای اعتکاف آمده است را انجام دهیم، کلید بهشت را به انسان می‌دهند.

وی به 13 رجب سالروز ولادت با سعادت اولین امام شیعیان حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: علی یکی از نام‌های خداوند متعال است و هرکس علی(ع) را دوست بدارد وارد بهشت و هرکس او را دشمن بدارد وارد جهنم می‌شود.

تقوی با اشاره به اینکه شعار امسال " اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال" است، گفت: یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی بحث تولید است و اگر زمینه تولید فراهم فراهم شود بستر اشتغال هم ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه عمل کردن به بحث اقتصاد مقاومتی کشور را قوی و توانمند می‌کند، بیان کرد: کشوری که ضعیف شود مورد تهاجم قرار می‌گیرد و چند ساعت قبل شنیدیم که آمریکا سوریه را مورد تهاجم قرار داد به دلیل اینکه احساس می‌کند ضعیف شده است.

تقوی به اهمیت عمل کردن به اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره و تصریح کرد: ما استقامت فرهنگی، اعتقادی و تکنولوژیک داریم و در صورتی که به شعار اقتصاد مقاومتی عمل کنیم در مقابل توطئه‌های دشمنان پیروز می‌شویم.

امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به اینکه 15 رجب سالروز رحلت حضرت زینب(س) بانوی عفت و پاکدامنی است، گفت: شهدا وصیت کرده‌اند که خواهرم کار زینبی کن یعنی مقلد زینب(س) باش و در جامعه عفت و پاکدامنی را سرلوحه کار خود قرار بده زیرا بهترین لباس دین برای انسان حیا و پاکدامنی است.

استفاده از ارکستر در مراسمات عروسی با نظام اسلامی همخوانی ندارد

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه مردم به تقوای الهی و اینکه خدا با پرهیزکاران است اظهار داشت: ایام رجبیه میلاد امام جواد(ع) و امام علی (ع) در روز 13 رجب برای پیروان و شیعیان واقعی جای تبریک دارد و ان‌شا‌الله که ما از پیروان واقعی این امامان بزرگوار باشیم.

وی  گفت: امامت امام جواد (ع) در سن 9 سالگی برای شیعیان  شگفت‌آور بود و با جلساتی که مردم با حضرت امام جواد(ع) داشتند فهمیدند که آثار علمی و برکات این امام از علم عجیب الهی برخوردار است همانند حضرت یحیی که در سن کودکی به پیامبر مبعوث شد و آیات قرآن و حکمت الهی بر زبان او جاری شد.

امام جمعه دیشموک با اشاره به روز 20 فروردین 96 سالروز فناوری هسته‌ای بیان کرد: 20 فروردین 85 سالروز هسته‌ای شدن ملت ایران بود و جوانان ایرانی کسانی بودند که در زمان تحریم‌های آمریکا علیه ایران با تحقیقات خودشان در آن زمان توانستند به فناوری و غنی‌سازی هسته‌ای برسند و این فناوری را که در اختیار چند کشور بیش نبود برای ایران به ثبت برسد.

وی خاطرشنان کرد: نامگذاری این روز به خاطر سپاس از شهدای هسته‌ای که توسط آمریکا شناسایی و به شهادت رسیدند همانند علیمحمدی، احمدی روشن  این روز به نام فناوری هسته‌ای نامگذاری شد که ان‌شا‌الله پیروان حقیقی این شهدا و ادامه دهنده راهشان باشیم.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: 13 رجب میلاد امیرالمومنین علی(ع) است که در کعبه به دنیا آمد و این امام بزرگوار به خاطر اینکه در کعبه متولد شد یکی از فضیلت‌های بزرگ برای امام و شیعیان است.

وی افزود: در سیره امام علی(ع) عدالت از مهمترین خصوصیات بارز این امام بود که به خاطر اجرای عدالت در محراب عبادت به شهادت رسید و به خاطر عدالت به مالک اشتر یادآوری کرد که شما با مردم مساوی هستی و مبادا برای خودت امتیاز حکوتی داشته باشی و در جای دیگر با اجرای عدالت به برادر بزرگ خودش عقیل  که در راستای بدهکار بودن از حضرت تقاضای مساعدت کرد جواب رد شنید و فرمود برداشت از بیت‌المال دزدی از حقوق عامه مردم است.

راوند تصریح کرد: این روش‌ها برای مسئولان، دولتمردان، قانونگذاران و برای قوه قضائیه باید درس باشد و این را الگوی خودشان قرار بدهند که اگر پیرو حضرت علی(ع) هستند، روی بیت‌المال حساس باشند.

وی به اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به قوه قضائیه در باره برخورد با فساد گفت: مسئولان قضائی باید با فساد، با حقوق‌های نجومی، با املاک نجومی، با فرهنگیان حقوق نجومی بگیرها برخورد کنند و این خواسته مردم است که با همه مفسدین اقتصادی در هر لباس و جناح سیاسی که هستند برخورد کنند تا عدالت رعایت شود.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک با اشاره به اینکه دانشجویی که برای بدهکاری یک میلیونی شهریه خود به دانشگاه شیراز ترک تحصیل کرده است گفت: حقوق بگیران نجومی با عدالت حضرت علی(ع) سازگاری ندارد و برای مسئولان ترک تحصیل این دانشجو جای بسی تامل است.

وی به 13 رجب آغاز ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: 13 رجب ایام اعتکاف است که ما باید خانه‌های خدا را پاک و تمیز کنیم برای اعتکاف کنندگان و جای خوشحالی است که ثبت‌نام در اعتکاف در شهرهای دیگر آنقدر زیاد است که  به قید قرعه  در مساجد معتکف می‌شوند و از رویش‌های نظام اسلامی است .

امام جمعه دیشموک با اشاره به روز پنج‌شنبه وفات حضرت خدیجه ضمن تسلیت گفت: امیدوارم مردم شهر دیشموک حضرت خدیجه را الگوی خود قرار دهند و شئون اسلامی را در مراسمات عروسی حفظ کنند.

وی گفت: استفاده از رقص و رقاصی و همچنین استفاده از ارکستر در مراسمات عروسی با نظام اسلامی همخوانی ندارد و امید می‌رود این عروسی‌های همراه با ارکستر در چند روز پشت سرهم و رقاصی کودکان در شهر دیشموک جمع‌آوری گردد که از ضمن تقدیر و تشکر از حفظ امنیت در ایام عید توسط نیروی انتظامی از چنین سر و صداهای همراه با ارکستر در عروسی توسط نیروی انتظامی برخورد شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607522
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.