محمود باقری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد گردشگر نوروزی از 27 اسفندماه 95 تاکنون از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند و در مدارس، خانه‌های مسافر و پارک‌ها و دیگر اقامتگاه‌های پیش بینی شده اسکان یافتند.
وی اظهار کرد که حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در گچساران و چشمه بلقیس چرام دارای بیشترین تعداد مسافر نوروزی اسکان یافته در تعطیلات نوروز امسال در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
باقری برپایی جشن‌های نوروزگاه، نمایشگاه‌های سوغات و هدایا و توزیع پوستر در شهرستان‌های مختلف را از برنامه‌های در حال اجرا برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و فراهم کردن سفری خاطره انگیز برای مسافران ذکر کرد.
هم اکنون طرح آرامش بهاری در 36 بقعه متبرکه این استان با برنامه های فرهنگی متنوع در حال اجراست.
امسال یکهزار و 336 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد برای اسکان مسافران نوروزی ساماندهی شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.