2 طرح پتروشیمی هم‌اکنون در شهرستان های کهگیلویه و گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد درحال ساخت است.
لهراسب باقری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فاز نخست این طرح به‌عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین واحد پتروشیمی کشور و بزرگ‌ترین واحد صنعتی این استان، در زمینی به مساحت 90 هکتار و بااعتبار 35 هزار میلیارد ریال در دشت سقاوه احداث خواهد شد.
وی افزود که خوراک این طرح به میزان سالانه 700 میلیون مترمکعب گاز طبیعی از محل خطوط لوله سراسری گاز در منطقه تأمین خواهد شد.
باقری اظهار کرد که این خط لوله که سال‌های زیادی از شهرستان بویراحمد بدون هیچ بهره‌برداری عبور می‌کرد، اینک به‌عنوان خوراک مجتمع عظیم پتروشیمی سقاوه این شهرستان، فرصت یک سرمایه‌گذاری بزرگ صنعتی را فراهم کرده است.
پتروشیمی بویراحمد پس از بهره‌برداری قادر است که سالیانه 60 هزار تن بنزین پیرولیز، 30 هزار تن گاز مایع، 250 هزار تن پروپیلن، 250 هزار تن پلیمرهای پروپیلن به اشکال ابتدایی و یک‌میلیون تن متانول تولید کند.
به گفته وی پتروشیمی بویراحمد با تلاش استاندار و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در آینده‌ای نزدیک کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
در سفر اسفندماه سال جاری معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به کهگیلویه و بویراحمد با پیگیری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مجوز بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین واحد پتروشیمی بخش خصوصی کشور در دشت سقاوه اخذ شد.
شهرستان بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج حدود 230 هزار نفر جمعیت دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن تولید یک‌چهارم نفت و گاز کشور در ردیف استان‌های آخر برخوردار از صنایع بزرگ وابسته به نفت و گاز ازجمله پتروشیمی قرار دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.