محمود باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که در جشن‌های نوروز امسال همراه با موسیقی و نواهای سنتی، آیین‌های کهن مردم کهگیلویه و بویراحمد در محیطی بانشاط برای مسافران نوروزی و شهروندان بازسازی می‌شود.
وی اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز 96 نمایشگاه‌های صنایع دستی، سوغات و هدایا نیز در مراکز شهرستان‌های هشت‌گانه کهگیلویه و بویراحمد برپا می‌شود.
باقری بیان کرد در تمام این نمایشگاه‌ها غرفه‌های استقبال از گردشگران نوروزی، کتابخانه سیار و نماز جماعت برپا می‌شود.
باقری عنوان کرد: در این روزها بسته‌های فرهنگی شامل کتابچه به زبان‌های فارسی و انگلیسی، بروشور و سی.دی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی کهگیلویه و بویراحمد بین مسافران نوروزی استان توزیع خواهد شد.
وی ابراز داشت: برنامه‌های نوروزی امسال با برگزاری مانور آمادگی در تمام شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در روز 25 اسفند آغاز می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 2 هزار و 600 اثر تاریخی دارد که از این تعداد بیش از 700 مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند.
سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، دشت‌های سرسبز دیل و گناوه، آبشار یاسوج، گردنه شلال دان و حومه سرفاریاب و چشمه بلقیس چرام از مهمترین مقاصد گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروز است.
امسال 1336 کلاس درس در این استان برای اسکان مسافران نوروزی ساماندهی شده است که پذیرش مسافران از 30 اسفند در شهرستان‌های سیزده گانه آغاز می‌شود.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.