به گزارش ایرنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت که این مانور همزمان با سراسر کشور از امروز با هدف نظارت و بازرسی بر تمامی اماکن عمومی و مراکز توزیع، تولید و فروش مواد غذایی و خوراکی در این استان آغاز شده که تا 15 فروردین سال 96 نیز ادامه خواهد داشت.
اورنگ ایلامی اظهار داشت که نظارت بر مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی به‌ویژه رستوران‌ها، شیرینی و آجیل فروشی‌ها، مراکز بین راهی، فست فودها، همچنین اماکن عمومی شامل هتل‌ها، مهمانسراها، پایانه‌های مسافربری، پارک‌ها، مدارس و محل‌های اسکان مسافران نوروزی از مهمترین محورهای اجرای این طرح نوروزی است.
وی تصریح کرد که نظارت بازرسان بر اماکن عمومی و مراکز اغذیه‌ای و رستوران‌های بین راهی نیز به‌صورت شبانه روزی در مناطق شهری و روستایی ادامه دارد.
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که نظارت بر اماکن عمومی و مراکز عرضه و توزیع مواد خوراکی به‌ویژه غذاهای فاسد شدنی و تاریخ مصرف گذشته مهمترین محورهای مورد هدف بازرسان و نیروهای نظارتی است.
سید رشید غفاری اظهار داشت که بیش از هفت هزار و 700 مرکز توزیع و فروش مواد خوراکی، حدود 2 هزار مکان عمومی، یکهزار و 850 مرکز عرضه مواد غذایی و 76 رستوران بین راهی از جمله مراکز مورد هدف برای نظارت در این طرح هستند.
وی تصریح کرد که استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه مقابله و نظارت بر اماکن عمومی در نوروز سال گذشته رتبه دوم کشوری را کسب کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود که افزون بر 68 تن مواد غذایی فاسد شدنی از سطح اماکن و مراکز فروش و توزیع مواد غذایی در تعطیلات نوروز سال گذشته جمع آموری و معدوم شد.
غفاری یادآور که مردم می‌توانند هرگونه تخلف در این راستا را به شماره پیامکی 1116 و تلفن گویای 1490 نیز انعکاس دهند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.