سید ناصر حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 15 هزار و 400 واحد صنفی در این شهرستان سال جاری مورد بازرسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: امسال 520 مورد گزارش مردمی از تخلفات اصناف این شهرستان از طریق مراجعه حضوری و ثبت در سامانه 124 به این اداره رسید که تمام آنها در کمتر از 24 ساعت بازرسی شد.
حسینی بیشترین تخلف اصناف گچساران را گران فروشی و درج نشدن قیمت بر روی کالا ذکر کرد.
وی گفت: 60 درصد از اجناسی که در بازار این شهرستان عرضه می‌شود تولیدات داخلی است.
حسینی افزود: در راستای اجرای طرح ویژه بازرسی و با هدف برخورد با متخلفان اقتصادی و تنظیم بازار گچساران بازرسان اداره امور صنفی این شهرستان طی چند روز اخیر با ایجاد گشت‌های مشترک با متخلفان اقتصادی برخورد قانونی کردند.
حسینی با بیان اینکه 20 درصد از اجناسی که با برند خارجی در بازار این شهرستان عرضه می‌شود تولید داخل است افزود: به اتحادیه‌های این شهرستان اعلام شده که تا پایان سال نسبت به تعیین تکلیف اجناس با برندهای خارجی اقدام کنند.
رئیس امور صنفی گچساران تعداد اتحادیه‌های این شهرستان را 26 مورد اعلام کرد.
وی تعداد تماس‌های مردمی با تلفن 124 این شهرستان در سال جاری را 271 مورد اعلام کرد و گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از جمله گران‌فروشی و درج نکردن قیمت مراتب را با تلفن 124 به اداره بازرسی مستقر در مرکز شهرستان گزارش دهند.
بیش از پنج هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب فعال در گچساران وجود دارد و 500 واحد صنفی در این شهرستان به دلیل رکود حاکم بر فضای کسب و کار غیرفعال است.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.