مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: آتش سوزی در ارتفاعات کوه نارک همچنان ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه نارک با وجود تلاش امدادگران بعد از ۳۴ ساعت همچنان ادامه دارد.

به گزارش جماران، غلام حسین حکمتیان روز  شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه نارک که پنجشنبه گذشته آغاز شده بود با وجود تلاش امدادگران  به دلیل سخت گذر بودن همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۸۰ نفر از نیروهای امدادی منابع طبیعی، اداری و طبیعت دوست  شهرستان های گچساران، یاسوج، دهدشت، چرام ، باشت در حال مهار آتش سوزی در این مناطق هستند اما به دلیل وزش باد شدید  و سخت گذر بودن عملیات مهار به سختی در حال انجام است.

حکمتیان گفت: چهار اکیپ از شهرستانهای مختلف استان برای مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع ارتفاعات کوه نارک به گچساران اعزام شدند.

وی ابراز کرد: این آتش سوزی در مقطعی کنترل شده بود که به دلیل ارتفاع بالا، شیب تند، سخت گذر بودن  و وزش باد دوباره شعله ور شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ اکیپ ۲۰ نفره از بویراحمد و دنا صبح امروز به شهرستان گچساران برای مهار آتش کوه نارک به این منطقه اعزام شدند.

 حکمتیان اظهار داشت: برای مهار این آتش سوزی تاکنون هفت سورتی پرواز از طریق بالگرد انجام و نیروهایی امدادی و مردمی به ارتفاعات اعزام شدند. 

وی  ابراز کرد:  آب، غذا و تجهیزات پشتیبانی برای نیروهایی که از روز پنجشنبه گذشته تاکنون در حال مهار آتش هستند، به ارتفاعات ارسال شده است.

حکمتیان ادامه داد: امیدواریم به زودی با تلاش همه نیروهای حاضر در بحران، شاهد کنترل و مهار آتش در ارتفاعات کوه نارک گچساران باشیم.

وی با بیان اینکه دلیل این آتش سوزی خطای انسانی است گفت: وسعت آتش سوزی ارتفاعات گچساران پس از بررسی های کارشناسی اعلام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.