به گزارش خبرگزاری مهر، عبداله بهمنش افزود: با توجه به افزایش خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی مانند گوشت سفید و قرمز، طرح ویژه نظارت ماه مبارک رمضان توسط اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی استان همزمان با سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان اجرا می‌گردد.

بهمنش تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان، تمام مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز توزیع، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده دامی، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی در استان تحت کنترل و نظارت بهداشتی ۲۰ اکیپ ثابت و سیار به استعداد ۶۰ نفر پرسنل در طول مدت شبانه روز، قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به احتمال سو استفاده برخی افراد سودجو به ویژه افراد دست فروش و دوره گرد در مورد عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و ارزان قیمت در ماه مبارک رمضان، گفت مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و عرضه گوشت قرمز بدون مُهر و لیبل دامپزشکی، گوشت چرخ کرده نامرغوب، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه غیربهداشتی انواع فرآورده خام دامی با خودروی فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته بندی شده غیرمجاز و بدون تاریخ تولید و انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی، مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان و ادارات شهرستان گزارش کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین نسبت به احتمال ابتلاء به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در صورت مصرف فرآورده‌های خام دامی غیرمجاز هشدار داد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند گزارش‌ها و شکایت‌های خود را از طریق سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی با شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.