صیدال اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضریب بهره برداری تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در پایان سال ۱۳۹۶ در کهگیلویه و بویراحمد ۱.۳۲ اسب بخار در هر هکتار بود. 

ضریب بهره برداری مکانیزاسیون کشاورزی کشورمان ۱.۶۵ اسب بخار در هکتار رسیده و قرار است این رقم به ۲.۱ اسب بخار افزایش یابد.

در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی کشور اختصاص یافت که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تاکنون به تدریج  هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

آمارها نشان می دهد سالیانه ۲۵ هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی در کشور وجود دارد.

برخی از مسئولان این حوزه نیز بر کاهش نرخ سود تسهیلات ماشین آلات در بخش کشاورزی تاکید دارند.

اسدی عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۴ دستگاه تراکتور، کمباین، انواع ادوات دنباله بند و ادوات زراعی، دام، طیور و شیلات در کهگیلویه و بویراحمد در مراحل مختلف تولید و برداشت محصولات کشاورزی استان بکار گرفته می شود. 

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود:۲ هزار و ۸۱۰ دستگاه تراکتور،سه هزار و ۳۴۲ ادوات خاکریزی،۲هزار و ۶۰۵ عدد ادوات داشت،یکهزار و ۹۵۴ ادوات باغداری،۸۴ دستگاه کمباین و ۲۷۹ انواع ادوات دروگری به کشاورزان استان واگذار شده است.

وی تاکید کرد:۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌های کشاورزی برای پرداخت به بهره برداران استان در سال جاری اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: هر یک از کشاورزان با تامین ۲۰درصد از هزینه خرید تجهیزات درخواستی می توانند ۸۰درصد باقی مانده را تسهیلات بانکی دریافت کنند.

اسدی ابراز داشت: این تسهیلات با سود ۱۵درصد و دوره بازپرداخت پنج تا هفت ساله پیش بینی شده است.

وی ابراز داشت: افزایش سرعت و دقت در کار،پایین آمدن نیاز به کار و زحمت کشاورز و کاهش هزینه از مزایای این تجهیزات است.  

براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالیانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

 سالیانه ۴۵۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۸ هزار تن ماهیان سردآبی،۲۰ میلیون گل رز شاخه بریده و ۲۸۰ هزار تن محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که افزایش تولید ضمن تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند به بهبود درآمد و معیشت کشاورزان منجر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.