سرهنگ ایرج بختیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله ای از مواد مخدر در جاده ارتباطی شیراز به یاسوج رسیدگی به موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی تیمی از مأموران مبارزه با مواد مخدر استان به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مأموران حین انجام ایست و بازرسی در جاده ارتباطی یاسوج به شیراز به خودروی زانتیا حامل مواد مخدر دستور توقف دادند.

سرهنگ بختیاری بیان کرد: راننده با بی توجهی به دستورات پلیس از محل متواری که پس از طی مسافتی و با شلیک چند تیرهوایی و سپس به سمت لاستیک های خودرو متوقف شد.

وی ابراز داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از آن ۳۷ کیلو گرم تریاک کشف و ضبط کردند.

سرهنگ بختیاری افزود: یکی از سرنشینان خودرو  با توجه به تاریکی شب و صعب العبور بودن منطقه از محل متواری شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: راننده و یکی دیگر از سرنشینان خودرو دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی تاکید کرد: خودرو مذکور نیز به پارکینگ انتقال یافت.

سال ۹۸ حدود ۶ تن انواع مواد مخدر در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.

افزون بر ۱۲ هزار نفر معتاد در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند و آمار ها نشان می دهند که کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ضریب گرایش به مواد مخدر و یا شیوع آن در کشور از استان‌های پاک است.

۷۹ مرکز اعتیاد درمانی در استان وجود دارد که اغلب روش‌های درمانی معتادان در این مراکز انجام می‌شود.

در سال ۱۳۹۶ چهار تن و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.

چهار هزار و ۷۱ کیلو گرم این مواد مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هروئین و دیگر انواع مواد مخدر بوده و در این راستا یکهزار و ۸۴۶ نفر دستگیر، ۳۳۷ دستگاه خودرو توقیف و ۶۸ باند منهدم شدند.

سال ۹۷ پنج تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرها، جاده‌های ارتباطی استان و عملیات‌های مشترک با سایر استان‌ها کشف و ضبط شده است.

کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.