براتعلی صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صنوف با نصب پلاکارد توسط دادستانی و تعزیرات حکومتی استان به مدت طولانی پلمب شد.

وی افزود: نظارت بر بازار استان تشدید می شود و با کسانی که مرتکب تخلف گرانفروشی ،کم فروشی، احتکار و سایر تخلفات صنفی شوند، برخورد قاطع خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نظارت ها با هماهنگی دادگستری استان ،استاندار، دادستان مرکز استان، سازمان  صنعتف معدن و تجارت، اتاق اصناف و یگان امداد نیروی انتظامی انجام می شود.

صالحی تاکید کرد: پرونده های مربوط به گران فروشی و قاچاق کالا بیشترین حجم پرونده های سازمان تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: گرانفروشی از جمله مهمترین معضلات بازار استان محسوب می شود و روزانه ده ها مورد شکایت مردمی در خصوص گرانفروشی اقلام مختلف در گهگیلویه و بویراحمد گزارش می شود.

وی ابراز داشت: بر اساس قانون نظام صنفی برای اصنافی که دچار تکرار تخلف از قبیل گران فروشی می شوند ۶ ماه محل کسب آن ها را تعطیل و نصب پلاکارد بر سر در واحدهای صنفی انجام می شود.

صالحی افزود: در بازرسی های امروز به میوه فروشی های متخلفی که پلمب شدند، اجاده داده شد که میوه هایشان را ماندگاری کمتر داشتند، بیرون آورده و پس از آن این واحد ها با نصب پلاکارد پلمب شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فعالیت اصناف غیر ضروری به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در استان متوقف شده است و هم اینک تنها برخی از اصناف مشخص شده همچون میوه فروشی ها، خرده فروشان خواربار، نانوایان ،قصابان و مرغ فروشی ها و داروخانه ها اجازه فعالیت دارند.

وی افزود: این اصناف نامبرده باید پروتکل بهداشتی، را به طور کامل رعایت کنند و در صورت گرانفروشی،کم فروشی، به مدت طولانی پلمب و به عنوان اخلالگر اقتصادی معرفی می شوند.

در روزهای گذشته ۱۴۴ واحد صنفی متخلف به سبب بی‌توجهی به طرح فاصله گذاری اجتماعی در این استان پلمب شد.

از مجموع ۱۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۵۱ نفر بهبود یافته و ۸ بیمار جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.