مسعود ظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد نهال های نارنج هشت هزار اصله بین مردم توزیع و مابقی در سطح معابر و بوستان های شهر دوگنبدان کاشته شد.

وی با بیان اینکه کاشت درخت می تواند به عنوان یک فرهنگ در جهت حفاظت از محیط زیست تاثیر گذار باشد گفت: توزیع نهال در شهر دوگنبدان در قالب طرح هر خانه یک درخت و به منظور مشارکت گسترده شهروندان در ایجاد هوای پاک انجام شده است.

ظفری ابراز کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از تردد شهروندان در سطح شهر برای تهیه نهال این برنامه از سوی  نیروهای خدماتی شهرداری دوگنبدان با حضور در جلوی درخانه های شهروندان انجام شد.

شهردار دوگنبدان تصریح کرد:طرح هر خانه یک درخت با شعار «زمین را سبز نگه داریم»  هر ساله در  فصل درخت کاری انجام می شود.

وی بر حفظ و احیای درختان و فضای سبز تاکید کرد و افزود : امیدواریم شهروندان با توجه به اهمیت حیات طبیعی در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و در سال‌های آتی شاهد توسعه فضای سبز باشیم.

ظفری ابراز کرد:ضروری است فرهنگ اصیل درختکاری در بین احاد مردم، فرهنگ‌سازی و نهادینه شود و با حفظ و رسیدگی به نهال، درخت و فضای سبز، نسل‌های آینده بتوانند از ثمرات آن استفاده کنند.

شهردار دوگنبدان  جلب رضایت شهروندان را  از اهمیت ویژه‌ای برای مدیریت شهری اعلام کرد و گفت:  توسعه و ترمیم فضای سبز، ساخت پارک‌های محله، آسفالت و پیگیری مشکلات آتش‌نشانی مهمترین برنامه های در دست شهرداری دوگنبدان است.

در شهر دوگنبدان با ۶۹۰ هکتار مساحت یک میلیون و ۲۹۶ هزار متر مربع فضای سبز و۲۱ پارک عمومی با بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع وجود دارد. 
شهر نفت خیز دوگنبدان در ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.