محمد بانشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرف روز های گذشته تاکنون نمونه های موارد مشکوک به کرونا به تهران و شیراز ارسال شده و در ۲۴ ساعت گذشته ۱3 مورد جدید مثبت اعلام شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود این آمار با توجه به شروع پیک شیوع بیماری افزایش یابد.

بانشی این روند افزایشی را زنگ خطری برای استان دانست و عنوان کرد: بدون شک با ادامه چنین روند و کم توجهی و عدم رعایت مسایل بهداشتی و همچنین پرهیز از سفرهای غیر ضرور این آمار در روزهای آینده و با توجه به تعطیلات نوروزی افزایش خواهد یافت.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست که نکات ایمنی را رعایت کنند و از هرگونه رفت و آمد غیر ضروری و سفر های درون شهری و برون شهری به جد خودداری کنند زیرا ویروس کرونا همه گیر بوده و خطر در کمین خانواده ها است.

تمامی اماکن عمومی، رستوران ها، مکان های تفریحی و گردشگری تعطیل شده اند و استان کهگیلویه وبویراحمد بنا به تصمیم ستاد مدیریت کرونا هیچ گونه پذیرشی برای ایام نوروز امسال نخواهند داشت.

بدون شک رعایت نکردن در ورود و خروج ادارات و حضور برخی افراد مشکوک ومبتلا به کرونا در جلسات خود می تواند عاملی برای شیوع بیماری باشد.

بر اساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کرونا در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳۰۴۹ نفر رسید.

۸۳۷۶ نفر از بیماران کرونایی در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

با جان باختن ۱۲۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۸۱۲ نفر رسید.

تاکنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.