هادی زارع پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نتایج این آزمون از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام شده است.

وی افزود: نتایج این آزمون از طریق سامانه ملی به نشانی اینترنتی oly.medu.ir در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دانش آموزان شرکت کننده در مرحله نخست این آزمون با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی در سامانه مورد نظر می توانند نتیجه خود را مشاهده کنند.

زارع پور عنوان کرد: دانش آموزان کشور و کهگیلویه و بویراحمد می‌ توانند هرگونه سؤال یا ابهام در مورد نتایج این آزمون را از طریق سامانه مورد نظر اعلام و پیگیری کنند.

وی ابراز داشت: مرحله نخست این آزمون هفته اول بهمن ماه ۱۳۹۸ و همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله دوم این آزمون نیز که قرار بود نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس به تعویق افتاده و خردادماه ۱۳۹۹ همزمان با سراسر کشور در استان برگزار خواهد شد.  

زارع پور اظهار داشت: المپیادهای علمی دانش آموزی همه ساله از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در ۱۳ رشته برگزار می شود.

وی افزود: این رشته ‌ها شامل ادبی، جغرافیا، ریاضی، زیست‌ شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم و اخترفیزیک، علوم زمین شناسی، سلول ‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت پژوهشی است.

زارع پور بیان کرد: مهمترین اهداف برگزاری این آزمون در کشور و کهگیلویه و بویراحمد شامل ایجاد تکاپوی آموزشی در مدارس و شناسایی دانش آموزان دارای استعداد و توانمندی علمی ویژه است.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.