پرویز یزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:تاکنون پاسخ آزمایش ۳۲۱ نمونه مشکوک به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد دریافت شده که ۳۲ مورد آن مثبت بوده است.

وی تصریح کرد: از افرادی که در استان کرونای آنان مثبت اعلام شده ۹ نفر در بیمارستان بستری و در حال مراقبت و درمان هستند و ۱۵ نفر به صورت ایزوله در خانه قرطینه و داروهای خود را مصرف می کنند.

یزدانپناه به برخی شایعات اشاره کرد و افزود: هیچ موردی از فوت بیماران کرونایی در استان گزارش نشده است.

وی با یادآوری این نکته که روزهای پایانی اسفند تا پانزدهم فروردین ماه روند ویروس کرونا در استان افزایشی است نسبت به حضور افراد در برنامه های جمعی به ویژه دید و بازدیدهای نوروزی و انجام سفر در این شرایط سخت هشدار داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اگرچه هم اکنون ۱۲ ایستگاه غربالگری در کهگیلویه و بویراحمد فعال است و مسافران در جاده ها تب سنجی و افراد مشکوک با آمبولانس به مراکز درمانی انتقال داده می شوند اما مشارکت مردم در قرنطینه های خانگی اصل پیشگیری همه گیری ویروس کرونا در استان است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که دارای علائم مشکوک به ویروس کرونا هستند و در جامعه حضور پیدا می کنند در کشور چین ۱۰ سال و در ایتالیا یک سال حبس جریمه می شوند گفت: چنین افرادی در صورتی که باعث ابتلای یک نفر به ویروس کرونا شوند برابر با قتل یک نفر است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته ( آذر و دی ماه ۹۸ ) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید.

۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر مبتلای قطعی به این بیماری در کشور تاکنون گزارش شده که از این تعداد چهار هزار و ۹۹۶ نفر بهبود و ۸۵۳ نفر نیز جان خود را از دست داده اند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.