پرویز یزدان پناه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آزمایش مربوط به ۶ نفر دیگر نیز که مشکوک به بیماری کرونا بودند به تهران ارسال شده است و این افراد تا پیش از مشخص شدن نتایج آزمایشات، تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

وی افزود: هم اینک تنها یک نفر مبتلا به این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که وضعیت وی رو به بهبودی است و به زودی از بیمارستان شهید جلیل یاسوج مرخص می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورت شناسایی موارد بیشتری از ابتلا به بیماری کرونا در این استان، اطلاع رسانی لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان انجام خواهد شد.

یزدان پناه عنوان کرد: تا کنون تعداد ۳۸۸ بیمار با داشتن علایم تب به مراکز درمانی این استان مراجعه کرده اند که تنها ۳۰ نفر از آن ها در بیمارستان بستری هستند و مابقی پس از بهبودی کامل از مراکز درمانی استان مرخص شدند.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه ها و ادارات اجرایی استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضد عفونی می شوند و تاکنون مواد ضد عفونی برای تمیز کردن این اماکن در اختیار شان قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به اینکه قلیان سراها از مهمترین راه های انتقال این ویروس هستند،تعداد ۱۰۷ قلیان‌سرا در سراسر استان پلمپ شده اند و از این مراکز ۸۳۸ قلیان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به همراهی و همدلی صنوف مختلف، تصریح کرد: همچنین ۱۴۸ قلیان‌سرا نیز با رغبت و میل خود به صورت خود جوش واحد صنفی شان را تعطیل کرده اند.

یزدان پناه از مردم استان خواست در روزهای آینده از برگزاری جشن ها و مراسم خودداری کنند و پیشگیری های لازم در خصوص انتشار این بیماری را رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهروندان می توانند از طریق سایت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان از خبرهای مربوط و توصیه درمانی و پزشکی لازم در مورد بیماری ویروسی کرونا مطلع شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.