به گزارش ایرنا، سید حشمت الله صمیمی دوست روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان در یاسوج، اظهار داشت:  استان از لحاظ ذخیره سازی کالاهای اساسی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین در کشور ۱۳۰ هزار تن کالای اساسی و ضروری مردم ذخیره سازی شده است که در صورت نیاز استان، درخواست داده می شود و در این زمینه هیچ مشکل و کمبودی نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک نرخ های مصوب اقلام اساسی شامل برنج ۶۸ هزار ریال، شکر ۴۷ هزار ریال، گوشت قرمز منجمد ۴۰۰ هزار ریال و مرغ ۱۲۹ هزار ریال است.

صمیمی دوست ابراز داشت: با توجه به تلاش های انجام شده، بازار استان وضعیت مطلوبی دارد به گونه ای که در برخی اقلام همچون مرغ، پایین تر از قیمت مصوب به مردم عرضه می شود.

وی عنوان کرد: به منظور ثباب بازار و رسیدن کالای با کیفیت به دست مردم، نیاز است فرمانداران هشت گانه به صورت هفتگی نشست های تنظیم بازار برگزار کنند و در صورت بروز کمبود مشکلات را رفع کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه اندازی نمایشگاه‌های بهاره و عرضه مستقیم کالا گفت: انتظار می رود، توزیع کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب باید در اولویت باشد.

صمیمی دوست تاکید کرد: شعبه ثابتی از گشت اداره کل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در محل نمایشگاه های بهاره استان، تشکیل می شود و در صورت مشاهده تخلف با غرفه داران برخورد می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: نمایشگاه های فروش بهاره و عرضه مستقیم کالا به مردم استان با هدف تنظیم قیمت اقلام اساسی است و در این نمایشگاه غرفه داران حق عرضه کالای خارجی ندارند.

رئیس شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود، ایام پایانی امسال هیچ گونه کمبودی در زمینه نهاده، مرغ و گوشت قرمز وجود نخواهد داشت.

محمد شفیع عزیزی افزود:  ظرفیت تنها سردخانه استاندارد استان، ۲۵۰ تن گوشت است که هم اینک ۱۵۰ تن گوشت مرغ در آن ذخیره شده و سهمیه ۱۲۰ تن گوشت منجمد گوساله نیز برای استان گرفته شده است که به زودی در این سردخانه نگهداری می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ظرف سال های اخیر، به وفور مشاهده می شد که در اقلامی نظیر مرغ در بازار استان کمبود وجود داشت که امید است امسال با تلاش و اقدام به موقع مسئولان هیچ گونه کمبودی مشاهده نشود.

براتعلی صالحی با اشاره به دایر شدن نمایشگاه های بهاره در استان، تصریح کرد: باید پیش از برگزاری نمایشگاه ها اقلامی که قرار است ارائه شوند، توسط متولیان امر در حوزه علوم پزشکی استان بررسی و تنها کالاهای استاندارد و باکیفیت به مردم ارائه شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.