به گزارش ایرنا، علی داودی مهر روز شنبه  بمناسبت دهه فجر در آئین کلنگ زنی بهبود و توسعه کانال آبیاری ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه رودبال گچساران با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰ طرح بزرگ در حوزه آب گچساران در دست اجراست اظهار داشت: امسال ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های تامین آب این شهرستان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون عملیات اجرایی تامین آب ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان های گچساران و باشت انجام شده و یا در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این نکته که مهمترین مرحله تامین آب کشاورزی اختصاص آب است گفت: در سال های اخیر تخصیص های مناسبی برای تامین آب کشاورزی در شهرستان های گچساران و باشت اخذ شده است.

داودی مهر مشارکت و پیگیری مسئولان محلی برای تحقق تبدیل زمین های دیم به آبی در شهرستان های گچساران و باشت را بسیار خوب ارزیابی کرد.

وی بیان کرد: امروز عملیات اجرایی بهبود و توسعه کانال آبیاری ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه رودبال آغاز شد.

وی گفت: براساس برنامه ریزی قرار است این طرح با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و در مدت زمان ۲۴ ماه اجرا شود.

معاون عمرانی و هماهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: هم اکنون ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه صنعت آب و برق  استان در دست اجراست که چهار درصد سرمایه گذاری صنعت آب و برق کشور است.

عزیز فیلی افزود: توسعه زیرساخت های کشاورزی بهترین راهکار برای ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید است.

وی بیان کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال طرح برای توسعه آب در بخش های کشاورزی،صنعتی و آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده که پنج هزار میلیارد ریال آن در شهرستان های گچساران و باشت پیش بینی شده است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.