ارسلان جلال فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات منجر به اجرای یک هزار و ۷۲۴ طرح خودکفایی و اشتغالزایی برای همین تعداد مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد شده است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و کهگیلویه و بویراحمد برای رفع نیازهای اساسی مددجویان زیر پوشش و ارتقای شأن و منزلت اجتماعی، کاهش نرخ بیکاری، توانمندسازی اقتصادی و افزایش درآمد آنان برنامه‌ های متعددی را اجرا می کند که یکی از مهمترین آنها طرح های خودکفایی و اشتغالزایی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عمده ترین برنامه های حوزه اشتغال این نهاد حمایتی شامل ارتقای سطح دانش و مهارت فنی مددجویان زیر پوشش، شناسایی ظرفیت‌ ها و امکانات مناطق استان، هدایت مددجویان به سوی اجرای طرح‌ های اقتصادی و خوداشتغالی کوچک، نظارت بر روند اجرای طرح ‌های اشتغالزایی و تعامل با کارفرمایان و صاحبان صنایع به ‌منظور بکارگیری مددجویان در بنگاه‌ های مربوطه است.

جلال فرد عنوان کرد: یکی از راهکارهای مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به منظور اجرای طرح ‌های اشتغالزایی پایدار برای مددجویان زیر پوشش ارائه آموزش‌ ها و مشاوره ‌های شغلی به آنان است.

وی ابراز داشت: طرح راهبران شغلی جدیدترین راهکار کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و کهگیلویه و بویراحمد برای اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش است.

جلال فرد گفت: بر اساس این طرح مهم مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و کهگیلویه و بویراحمد به کارآفرینان معرفی و از سوی آنان برای ایجاد شغل پایدار آموزش دیده و هدایت می ‌شوند.

وی اظهار داشت: مسؤولان حوزه اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد مصمم هستند با بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت راهبران شغلی گام ‌هایی بلند برای اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش بردارند.

جلال فرد افزود: هم اینک ۵۳ راهبر شغلی با کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ‌های گیاهان دارویی، صنایع ‌دستی و پرورش گوسفند همکاری داشته و هدایت شغلی مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی را بر عهده‌ دارند. 

۱۰۳ هزار و ۷۲۵ نفر در قالب ۴۰ هزار و ۸۲۳ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.