سید هاشم موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای جذب و حمایت از امر سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی مناطق کمتر برخوردار چون شهرک های صنعتی خان احمد باشت،خلیج فارس لیکک،سقاوه در شهرستان بویراحمد ، دهدشت۲ و سایر مناطق توسعه نیافته حق انتفاع زمین با ۵۰ درصد تخفیف قیمت مصوب واگذار می  شود.

وی بیان کرد: در حالی که ۳۰ درصد قیمت حق بهره بردای زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به صورت نقدی و ۷۰ درصد باقی مانده در ۳۶ قسط محاسبه و دریافت می شود سهم آورده سرمایه گذاران مناطق کم برخوردار استان ۱۰ تا ۱۵ درصد امکان کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ هکتار زمین در قالب ۶۰ قرارداد در شهرک‌های صنعتی این استان به سرمایه گذاران واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مساحت زمین های شهرک های صنعتی این استان را یکهزار و ۵۴۱ هکتار برآورد کرد و افزود: از این میزان ۷۷۸ هکتار زمین صنعتی و بقیه شامل زیرساخت ها مانند جدول گذاری ،فضای سبز و غیره است.

موسوی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ۲۱ شهرک صنعتی مصوب و ۱۳ شهرک صنعتی در حال فعالیت دارد.

وی بیان کرد: شهرک های صنعتی استان با امکانات مناسب آب، برق، گاز و خطوط تلفن و اینترنت آماده استقبال از سرمایه گذاران است.

موسوی تملک و توسعه شهرک های صنعتی را از نیازهای رونق تولید در استان دانست و افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تحقق این امر با همکاری، هم افزایی و تلاش مسئولان و مساعدت استاندار پیش بینی شده که در صورت جذب  و تداوم اینگونه اعتبارات می توان چشم انداز زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی استان را به عنوان مناسب ترین بستر رشد اقتصادی و اشتغال با توجه به توپوگرافی خاص منطقه متحول کرد.
۳۱۸ واحد تولید با اشتغالزایی چهار و هزار ۹۲۵ نفر و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در استان وجود دارد.
کارخانه قند یاسوج به عنوان اولین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۴۴ ساخته شد.
در دوران انقلاب اسلامی ۲ کارخانه سیمان دشتروم و مارگون احداث شد که به عنوان دو واحد صنعتی بزرگ استان شناخته می شوند.
۱۳۱طرح و واحد تولیدی و صنعتی در دولت یازدهم در این استان بهره برداری و یا دوباره به چرخه تولید بازگشت.
استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.