پرویز یزدان پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بخش های  CCU با ۱۴ تخت، ICU  با ۷ تخت، جراحی زنان با ۲۴ تخت،۴ اتاق عمل جنرال، زنان ، عروق و ENT و دیالیز صفاقی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج راه اندازی شد.

وی افزود: بخش های (IVF) درمان ناباروری، همودیالیز با ظرفیت ۶ تخت وسی تی اسکن پیشرفته ۱۶ اسلایس نیز تا دهه فجر امسال در این بیمارستان ایجاد خواهند شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس توافق های صوت گرفته با وزارت بهداشت ،یک دستگاه MRI فیلیپس ۱.۵ تسلا برای بیمارستان شهید جلیل یاسوج خریداری می شود.

یزدان پناه عنوان کرد: در بیمارستان شهدای باشت نیز بخش‌های اتفاقات، بستری اطفال و بزرگسال، آزمایشگاه، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی و داروخانه راه اندازی شدند و دستگاه رادیولوژی نیز نصب شده است.

وی ابراز داشت: همچنین خرید دستگاه اکسیژن سازمان مرکزی بیمارستان انجام شده و به زودی نصب خواهد شد امید است تا دهه فجر امسال  بخش همودیالیز این بیمارستان نیز افتتاح شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اطلاع از وضعیت کمی و کیفی  و وضعیت حفظ و نگهداشت تجهیزات مراکز درمانی استان برنامه‌های برنامه های مطلوبی در نظر گرفته شده و برای نخستین بار در استان بانک اطلاعات فنی و نصب نرم افزار جامع مدیریت تجهیزات پزشکی برای ساماندهی بهتر تجهیزات راه اندازی شده است.

یزدان پناه عنوان کرد: علی رغم موانع بسیار، سه کلینیک تخصصی و فوق تخصصی یاسوج، دهدشت و گچساران نیز در مراحل پایانی ساخت و تجهیز هستند و در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی ابراز داشت: آزمایشگاه جامع تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز تاپایان امسال افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین تا پایان آذر ماه امسال مرکز پیگیری و تشخیص زود هنگام سرطان در بیمارستان شهید رجایی یاسوج راه اندازی و برای خدمت به مردم استان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و امید است تا پایان سال بیمارستان نرگسی گچساران  تجهیز و افتتاح شود.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۹۶ تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت اما پس از انقلاب این آمار به یک هزار و ۱۵۰ تخت در دست بهره برداری رسیده است.

با افتتاح بیمارستان‌های جدید کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی موجود این استان اضافه شده است و استان شاهد یک انقلاب در حوزه بهداشت و درمان بود.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب غربی ایران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.