سرهنگ ابراهیم حسن آبادی روز دوشنبه در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بخش عمده ای از این پرونده ها مربوط به سالیان گذشته هستند که رسیدگی به آنها به نظر می رسد تبعات اجتماعی ، قضایی و حتی سیاسی به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر کاهش میزان پرونده های راکد و معلق گذشته پیشگیری و مقابله جدی با تغییر اراضی کشاورزی و باغی با مکانیسم ها و ظرفیت های قانونی از اولویت های اساسی این یگان است.

سرهنگ حسن آبادی یادآور شد: با گذشت حدود کمتر از ۱۰ ماه از فعالیت یگان حفاظت امور اراضی کشور بیش از ۱۰۰ هزار پرونده زمین خواری و تغییر کاربری های غیرمجاز با همکاری دستگاه قضایی و سازمان های مربوطه بررسی و تعیین تکلیف شده اند.

وی استفاده از ظرفیت های مردمی از جمله دهیاری‌ها، رسانه‌ها، سمن‌ها، بسیج و ائمه جمعه و جماعات در راستای حفاظت از اراضی و تغییر کاربری غیرقانونی را از راهبردهای یگان حفاظت سازمان امور اراضی دانست و گفت: مردم می توانند هرگونه تخلف و دست درازی به زمین های باغی و کشاورزی را در مناطق مختلف کشور با سامانه ۱۳۱ اطلاع دهند.

حسن‌آبادی با بیان اینکه در ۳۴ نقطه کشور مقرهای فرماندهی پیش بینی شده است ، افزود: هم اینک ۲۰ یگان این فرماندهی در استان‌های مختلف مستقر شده و بقیه نیز تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: افزون بر ۱۲ هکتار از زمین های کشاورزی تصرف شده از سوی سودجویان ظرف یک سال گذشته در استان رفع تصرف شد.

الیاس تاج الدینی اظهار داشت: ۲۶ مورد پرونده زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به اراضی کشاورزی این استان نیز طی این مدت با همکاری مراجع ضایی قلع و قمع شدند.

وی اجرای طرح کاداستر را یکی از مکانیسم ها و فاکتورهای اساسی در کاهش پرونده های زمین خواری و تغییر کاربری های غیرمجاز دانست و گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار هکتار در سطح استان در این راستا در دستور کار قرار گرفته و ۵۰ هزار هکتار نیز نقشه برداری انجام شده و با تایید سازمان نقشه برداری کشور سندهای تک برگ صادر خواهد شد.

مشاور انتظامی رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز گفت: هم اینک بیش از ۱۰۰ هزار پرونده مربوط به ساخت و سازها و تغییرکاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی و باغی در سطح کشور در دست بررسی است.

سرهنگ نقی ایروانی اظهار داشت: بیش از ۱۶۵ میلیون هکتار عرصه منابع ملی و کشاورزی در سطح کشور وجود دارد که حدود ۱۸ میلیون هکتار ان زراعی و باغی است.

 وی یکی از ماموریت ها و اولویت های مهم وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی را تقویت و حمایت یگان های حفاظت در راستای پیشگیری از تغییرکاربری های غیرمجاز دانست و گفت: تجهیز منابع، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز و همچنین تصویب ساختار سازمانی این یگان در نهادها و مراجع ذیصلاح هم اینک در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و ناجا قرار گرفته است.

در این آیین سرهنگ محمود عدالت پرور به عنوان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.



 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.