محمد نصیری راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خودروها با گزارش های مردمی و پس از احراز مستندات با تصمیم کمیسیون حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد توقیف شده اند. 

وی بیان کرد: این خودرو ها تا زمان تشکیل کمیسیون حمل و نقل مسافر در تهران و تصمیم گیری متولیان توقیف خواهند بود.

نصیری راد تاکید کرد:۷۳۵ دستگاه تاکسی کار حمل و نقل مسافر در جاده های کهگیلویه و بویراحمد را به عهده دارند که با توقیف این خودروها هم اکنون۷۱۰تاکسی سواری مشغول حمل و نقل مسافر به مناطق مختلف استان و استان های دیگر کشور هستند.

نصری راد ابراز داشت: ۷۵درصد تاکسی های برون شهری کهگیلویه و بویراحمد تک سوز و بقیه دوگانه سوز هستند.

مدیرکل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد  تصریح کرد: تاکسی های تک سوز هم اکنون ماهیانه ۷۵۰ لیتر و دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر سهمیه بنزین به قیمت هر لیتر یکهزار و ۵۰۰ تومان دریافت می کنند.

نصیری راد عنوان کرد: در زمان حاضر ۷۰درصد از حمل و نقل مسافر استان از طریق خودروهای سواری انجام می شود.

وی اظهار داشت: در همه پایانه  های مسافربری کهگیلویه و بویراحمد نماینده حمل و نقل جاده ای حضور دارند و ضمن نظارت بر نحوه کرایه ها گزارش های مردمی را هم دریافت و به کمیسیون ارائه می دهند.

نصیری راد با اشاره به خواسته مسافران و رانندگان درباره تجهیز پایانه مسافربری شهر یاسوج از شهردار این شهر خواست تا برای تحقق این خواسته تلاش کند.

ناوگان اتوبوس رانی کهگیلویه و بویراحمد جوان است اما ناوگان حمل و نقل عمومی سواری این استان به طور میانگین بیش از ۱۱.۸سال سن دارد که یک سال بیشتر از میانگین تاکسی های برون شهری کشور است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.