ولی رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شمار محیط بانان این شهرستان هم اکنون هر محیط بان ۶ برابر استاندارد جهانی عرصه حفاظتی زیر پوشش دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون این شهرستان با ۵۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده با کمبود نیروهای محیط بان روبه روست.

 رمضانی ابراز کرد: هشت محیط بان و سه پاسگاه کار پایش و حفاظت از سه منطقه حفاظت شده در مناطق خامی، دیل و کوه سرخ گچساران را به عهده دارند.
وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۲۵ محیط بان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی این شهرستان نیاز است.

رمضانی با اشاره به مشکلات و چالش های معیشتی محیط بانان اضافه کرد: خوشبختانه محیط بانان این اداره به رغم مشکلات موجود برای حفاظت و صیانت از مناطق تحت حفاظت و گونه های جانوری از جان و دل مایه می گذارند.

وی با بیان اینکه محیط ‌بانان گچساران  به صورت شبانه روز مشغول رصد و پایش منطقه هستند، تصریح کرد: محیط ‌بانان در صورت مشاهده تخلف با شکارچیان و صیادان خاطی بر اساس قانون برخورد خواهند کرد.

رمضانی گفت: ۱۹ شکارچی متخلف با ۱۹ قبضه سلاح شکاری در زیستگاه‌های حیات وحش این شهرستان امسال دستگیر شدند.

وی گفت: از این تعداد متخلفان زیست محیطی لاشه ۳۲ تیهو، هشت قطعه کبک، پنج کبوتر صحرایی و هفت قطعه ماهی کشف و ضبط گردید.

رمضانی تصریح کرد: در روز گذشته لاشه ۲ قلاده روباه در منطقه گناوه لری از توابع دهستان بویراحمد گرمسیری این شهرستان کشف شد.

وی ادامه: کمبود نیرو، وسعت مناطق و ضعف اختصاص بودجه برای آموزش باعث شده که متاسفانه به راحتی شاهد تلفات این گونه ارزشمند در خارج از مناطق حفاظت شده باشیم.

رمضانی عنوان کرد: گرچه مامورین یگان حفاظت تحقیقات محسوس و نامحسوس خود را به منظور شناسایی عاملین شکار انجام خواهند داد، اما تقاضا می شود کسانی که به هر نحوی اطلاعاتی از موضوع دارند که می تواند کمک کار ما در حوزه قضایی باشند و موضوع را به این اداره گزارش کنند.

کوه خامی با مساحت بیش از ۲۵ هزار هکتار، کوه سرخ با ۱۶ هزار هکتار و کوه دیل با ۱۰ هزار هکتار مساحت از جمله مناطق حفاظت شده شهرستان‌های گچساران و باشت محسوب می‌شوند.
کبک، تیهو،کل و بز از مهم‌ترین گونه‌های حیات وحش در زیستگاه‌های گچساران هستند.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.