به گزارش ایرنا، هادی خورشیدیان روز پنجشنبه در نشست خبری در یاسوج اظهار داشت: بخش عمده ای از این کمک در قالب وجه نقد و بسته های مواد غذایی بوده است.

وی افزود: میزان کمک به نیازمندان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد از محل درآمد این موقوفه سالانه حدود ۲ میلیارد ریال است.

رئیس اوقاف و امور خیریه بویراحمد بیان کرد: ۲ سال است که دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر پرداخت نکردن اجاره این موقوفه به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرارداد نیز منعقد نکرده اند.

خورشیدیان عنوان کرد: بیمارستان شهید بهشتی به همراه استادیوم تختی و زورخانه کنار آن جزو این موقوفه بوده که به ترتیب در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی ابراز داشت: گاهی اوقات تبلیغات منفی از سوی برخی افراد در مورد نحوه هزینه کردن درآمد بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد مطرح می شود که نوعی کم لطفی و بی انصافی است.  

رئیس اوقاف و امور خیریه بویراحمد گفت: رفع چنین معضل مهم فرهنگی سبب رغبت و تمایل بیش از پیش زائران برای کمک به بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد و این شهرستان خواهد شد. 

خورشیدیان اظهار داشت: تعدادی از بقاع متبرکه بویراحمد درآمد سالانه اندکی دارند اما از محل اعتبارات اوقاف و امور خیریه این شهرستان فعالیت های عمرانی و توسعه ای برای رفاه حال هر چه بیشتر زائران در آنها انجام می شود.

وی افزود: فعالیت های توسعه ای در ۲ بقعه متبرکه مختار (ع) و عبدالله (ع) از جمله طرح های عمرانی در دستور کار اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد است.

رئیس اوقاف و امور خیریه بویراحمد بیان کرد: بازدید سرزده از بقاع متبرکه بویراحمد با هدف نظارت بیشتر بر نحوه برخورد و خدمات رسانی خادمان آنها به زائران جزو برنامه های این اداره است.

خورشیدیان سرکشی از مساجد بویراحمد برای رفع مسائل و مشکلات آنها را از دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه این شهرستان اعلام کرد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های اوقاف و امور خیریه بویراحمد شناسایی نیازمندان واقعی کهگیلویه و بویراحمد با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هیأت امنای مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان است.    

خورشیدیان ابراز داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به برخورداری از ظرفیت های متعدد می تواند یاری دهنده اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در زمینه مسائل فرهنگی باشد و به همین دلیل نیز همکاری و مشارکت این ۲ نهاد در حال افزایش است.  

وی گفت: رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اهداف، وظایف، رسالت ها و مأموریت های اوقاف و امور خیریه را هر چه بیشتر به اطلاع مردم این استان رسانده و موقوفه ها و بقاع متبرکه استان را نیز معرفی کنند.

خورشیدیان خواستار تعامل و ارتباط روزافزون رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد برای انعکاس بهتر و بیشتر عملکرد و فعالیت های این نهاد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.