ولی بهره مند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی به تدریج از امروز جمعه تا اواخر روز دوشنبه با تقویت ناپایداری ها سامانه بارشی در سطح استان آغاز به فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: ظرف این مدت در کل استان فعالیت این سامانه بارشی به صورت متناوب و با شدت و ضعف رگبار باران(گاهی شدید) و رعد و برق، تند باد لحظه ای، بارش تگرگ و کاهش محسوس دمای ۴ تا ۶ درجه سانتی گرادی خواهد بود.

بهره مند بیان کرد: هوا در هفته آینده در کهگیلویه و بویراحمد سردتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط استان درجه سانتی گراد به ترتیب امامزاده جعفر با دمای ۳۴.۶ و یاسوج با دمای  ۷.۸ درجه سانتی گراد بوده اند.

 کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد: اختلال در تردد جاده ای به سبب کاهش دیدی افقی و آبگرفتگی معابر عمومی سیلابی شن مسیل ها و لغزندگی جاده های کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.

بهره مند به هم استانی ها توصیه کرد که هنگام تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق کوهستانی اتخاد تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.