به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی روز چهارشنبه در جمع برخی از باغداران روستای گنجگون شهرستان بویراحمد اظهار داشت: در این صورت میوه باغداران کهگیلویه و بویراحمد به قیمت واقعی و مناسب به فروش می رسد.

وی افزود: مهمترین مزیت دیگر تشکیل اتحادیه ها، تعاونی ها و تشکل های صنفی تعیین قیمت میوه از سوی خود باغداران کهگیلویه و بویراحمد و کوتاه شدن دست دلالان و واسطه هاست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی بیان کرد: باغداران کهگیلویه و بویراحمد باید به مقوله مهم بازاریابی توجه بیشتری کرده و میوه خود را تنها به دلالان و واسطه ها نفروشند.

طهماسبی عنوان کرد: لازم است که باغداران کهگیلویه و بویراحمد به دنبال ایجاد غرفه های تک محصولی در میادین میوه و تره بار شهرهای بزرگ کشور باشند تا میوه آنان بهتر، سریعتر و به قیمت واقعی و مناسب فروخته شود.

وی ابراز داشت: تحقق این امر مهم نیز سبب کاهش کلاهبرداری و سوء استفاده دلالان و واسطه ها از باغداران کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

طهماسبی گفت: باغداران کهگیلویه و بویراحمد به دنبال خریداران جدید از جمله فروشگاه های زنجیره ای رفاه و کورش بوده و از این طریق بازاریابی کنند.

وی اظهار داشت: با چنین اقدامی قدرت تعیین قیمت میوه در کهگیلویه و بویراحمد از دلالان و واسطه ها گرفته می شود.

طهماسبی افزود: انتظار می رود که باغداران کهگیلویه و بویراحمد برخی واقعیت ها و امور اجتناب ناپذیر شامل نوسانات قیمت و بروز خشکسالی، سیل و سرمازدگی را بپذیرند زیرا همگی در میزان تولید و فروش میوه آنان اثرگذار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سطح زیرکشت باغ های این استان ۳۹ هزار هکتار است.

الیاس تاج الدینی اظهار داشت: سالانه حدود ۲۸۰ هزار تن انواع میوه در کهگیلویه و بویراحمد تولید و به بازار عرضه می شود.

روستای گنجگون شهرستان بویراحمد با جمعیتی افزون بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

سطح زیرکشت باغ های این روستا حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار و میزان تولید سالانه میوه آن نیز بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.