سید اسدالله هاشمی روز یکشنبه در نشست با تشکل های زیست محیطی استان در یاسوج اظهار داشت: تشکل ها حلقه ارتباط مردم و محیط زیست هستند برهمین اساس در راستای توانمند سازی تشکل ها برنامه های جامعی در دست اقدام است. 

وی افزود: همچنین تجربه نشان می دهد که چنانچه مدیریت در عرصه زیست محیطی مشارکتی باشد موثرتر و کارآمدتر خواهد بود بنابراین این سازمان برای همکاری، تلاش برای رفع مشکلات و حمایت همه جانبه از اعضای تشکل های زیست محیطی استان، آمادگی کامل دارد.

هاشمی بیان کرد: تشکل های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن توانمندی ها و قابلیت های چشمگیر می توانند به عنوان بازوان اداره کل محیط زیست این استان، کمک بسزایی به حفظ عرصه های زیست محیطی استان کنند.

وی عنوان کرد: امروزه نجات محیط زیست اقدامی عملیمی طلبد، برهمین اساس نیاز است تشکل ها جلسات بیشتری برگزار و اعضای بیشتری جذب کنند تا به مردم نزدیک شوند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این صورت مردم استان نسبت به حفظ محیط زیست حساس تر می شوند و این سازمان می تواند به بخشی از اهداف خود که همان تنویر افکار عمومی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی است، دست یابد. 

 بیش از ۱۱ تشکل محیط زیستی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که این تشکل ها تاکنون نقش مهمی در زمینه احیای جنگل های این استان ایفا کرده اند.

هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامین با وسعت ۲۵ هزار ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با دو هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد. 

در راس آن ها پارک ملی و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار دارای ۱۵۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است. 

منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال  ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.