غلامرضا تاجگردون روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات کارخانه پتروشیمی گچساران گفت: ۹هزار و ۹۴میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل این طرح بزرگ اقتصادی مورد نیاز است.

وی میزان سرمایه گذاری ارزی این طرح اقتصادی را ۵۳۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: پتروشیمی گچساران از معدود پتروشیمی های کشور است که اعتبار اسنادی (ال.سی) آن گشایش یافته و تاکنون ۳۰۳ میلیون یورو برداشت شده است که این امر گامی بلند برای تحقق تولید و اشتغال در این طرح اشتغالزاست.

تاجگردون ادامه داد:  عملیات ساخت این کارخانه ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت بهره برداری از آن بیش از  یک هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

وی گفت: پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید که خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.
وی به سایر محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه ۸۴ هزار تن سی تری پلاس C۳+خواهد بود.

تاجگردون ادامه داد: این طرح سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.

وی ابراز کرد: گاز متان مورد نیاز این طرح ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و نیز برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه خوزستان تامین می گردد.

تاجگردون با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار ساخته شده گفت: تامین آب این طرح از سد کوثر با لوله ۲۸ اینچی به ظرفیت یکهزار و ۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تامین می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: پترو شیمی گچساران یکی از محورهای اصلی اقتصاد استان است.

حسین کلانتری ابراز کرد: هم اکنون بیش از ۴۳۰ نفر در این طرح اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۷۵ درصد از تجهیزات این طرح خریداری شده است.

کلانتری اظهار داشت: امید است در اسرع وقت مشکلات طرح های اقتصادی این استان برطرف شود تا شاهد رشد اقتصادی کهگلویه و بویراحمد در آینده نزدیک باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی روز پنجشنبه از طرح پنج طرح اقتصادی این شهرستان از جمله کارخانه های  بهنوش، تولیدروغن نباتی و تولید گیاهان دارویی بازدید و پیگیر رفع مشکلات و موانع این طرح های اقتصادی شد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.