محمود دشت‌ بزرگ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  با بهره برداری از این تعداد طرح ۶۳ درصد ظرفیت پست‌ها و ۶۰ درصد به طول خطوط استان کهگیلویه وبویراحمد افزوده می‌شود.

وی ارزش سرمایه گذاری پروژه های مصوب را بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: همکاری وزارت نیرو و استانداری کهگیلویه وبویراحمد برای تخصیص اعتبار از منابع عمومی، در راستای شتاب بخشی به این طرح‌ها لازم است.

دشت بزرگ تصریح کرد: با حضور وزیر نیرو ۱۱ پروژه زیرساختی این شرکت با اعتباری افزون بر سه هزار میلیارد ریال روز شنبه افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح ها و بهره برداری از پروژه هایی که کلنگ زنی شد ۲۸۷ مگاولت آمپر به ظرفیت پست ها و ۱۶۷ کیلومتر مدار به طول شبکه این استان اضافه شده است.

دشت بزرگ با اشاره به عبور موفقیت آمیز از پیک مصرف برق در تابستان سال جاری گفت:  روند مصرف ۲۰ ساله، ۶.۴ درصد افزایش مصرف را نشان می دهد اما در سال گذشته این رشد متوقف و به منفی ۳.۸ درصد رسید.

وی افزود: امسال نیز با همکاری مسئولان استانی و مردم علاوه بر مهار تورم پیک اجازه عبور آن را از سال قبل را ندادیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان صرفه جویی انجام گرفته را معادل ایجاد یک نیروگاه یکهزار مگاواتی اعلام کرد و افزود: با مدیرت مصرف انجام شده ۱۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

افزون بر ۲۷۰ هزار مشترک خانگی و تجاری برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

۷۵۳۱/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.