به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از یاسوج, پیروز کرمی اظهار داشت: این تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شامل نیمکت، صندلی و سایر تجهیزات آموزشی مورد نیاز مدارس بود.

وی تصریح کرد: همچنین از محل سهمیه قیر رایگان ۲۲ آموزشگاه ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در قالب افزون بر ۶۰ هزار مترمربع آسفالت شد.

کرمی اعتبار هزینه شده برای آسفالت محوطه این ۲۲ آموزشگاه را افزون بر ۳۱ میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل نوسازی ف توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: از سال ۹۲ و در دولت تدبیرو امید تاکنون بیش از یکهزار و ۳۱۰ کلاس درس در این استان ساخته و تحویل اموزش و پرورش شده است.

این تعداد کلاس درس در قالب کمک های دولت، خیرین، بنیاد برکت و سایر کمک های مردمی ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

کرمی این تعداد کلاس درس را در قالب حدود ۳۰۰ آموزشگاه دانست.

پیشتر نیز مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفته بود که از مجموع حدود ۹ هزار کلاس درس در سطح استان حدود چهار هزار مورد آن غیرمقاوم و نیازمند تعمیر و بازسازی است.

هادی زارع پور تصریح کرد: حدود ۱۰۰ مدرسه در استان بویژه در سطح روستاها نیز غیرقابل استفاده هستند .

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز تعداد دانش آموزان امسال در سطح استان را در مقاطع مختلف تحصیلی افزون بر ۱۶۱ هزار نفر اعلام کرد.

زارع پور گفت که این تعداد دانش‌آموز در سه هزار و ۲۰ مدرسه و در قالب ۹ هزار و ۱۲۱ کلاس درس از امروز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار نفر از دانش آموزان امسال در مدارس غیردولتی مشغول هستند، گفت: ۵۲ درصد از این تعداد پسر و مابقی نیز دختر هستند.

نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی در کشور هم‌اینک حدود ۷۴ درصد است که در استان کهگیلویه و بویراحمد این رقم بیش از ۸۲ درصد است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1267224
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.